10 dôvodov prečo začať cvičiť ráno

Nabite svoje baterky cvičením hneď zrána. Tréning v ranných hodinách je skvelý spôsob, ako začať svoj deň, naštartuje telo a myseľ. Vedci navyše tvrdia, že športovanie v dopoludňajších hodinách je zdravšie.

0
20101

Niektorí ľudia nevidia rozdiel medzi cvičením o siedmej hodine ráno alebo večer. Existuje však desať dobrých dôvodov, prečo by sme tak mali robiť.

1. Vybudujete si návyk

Zvyk je železná košeľa, preto ak to s pravidelným cvičením myslíte vážne, začnite hneď ráno. Cvičenie po zobudení alebo v dopoludňajších hodinách je tá najlepšia vec, akú môžete urobiť. Jednak telo nabudíte a jednak si zo svojho denného programu môžete odškrtnúť prvú splnenú úlohu. Keď budete svoj cvičebný plán čoraz častejšie posúvať na inú časť dňa, môže sa stať, že vám neostane čas. Stavte na pravidelnosť v rovnaký čas, kým si nezvyknete a tréning vám nebude chýbať. Verte, na konci dňa budete radi, že vám čas zvýšil na iné aktivity.

2. Nebudete čakať v rade

Poznáte to, vstúpite do fitness centra a tam plno ľudí. Máte radi ticho, slobodu a sústredenosť pri cvičení? Venujte sa tréningom v telocvičniach v dopoludňajších hodinách. Neobmedzujte sa na krátky čas strávený so športovým náradím, ktorý je pre vás prospešný. V ranných hodinách sú tieto centrá menej navštevované, čo určite poteší, ak netúžite po spoločnosti a zvedavých pohľadoch. Hneď zrána sa môžete oveľa viac sústrediť na svoj tréning ako poobede alebo večer, kedy je vo fitness centrách najvyššia koncetrácia športovcov.

3. Naštartuje váš metabolizmus

Pokiaľ sa rozhodnete ráno si privstať kvôli cvičeniu, urobíte dobre. Ranným cvičením sa váš metabolizmus naštartuje a udržíte ho v lepšom chode počas celého dňa. Telo bude spaľovať viac kalórii, pokiaľ mu zabezpečíte proteínové raňajky. Trénovať na lačný žalúdok sa veľmi nevypláca, aj keď existujú vedecké štúdie, v ktorých bolo dokázané, že športovci, ktorí cvičili nalačno, stratili vyšší podiel tuku zo zásob ako tí, ktorí si dopriali raňajky. Zároveň však okrem tuku spálili aj bielkoviny. Začnite preto radšej deň s chladnou hlavou. Kto chce mať vytúženú postavu, prehodnoťte čas, kedy cvičiť.

4. Dodá vám energiu

Všimli ste si niekedy, že vojenské cvičenia prebiehajú prevažne v dopoludňajších hodinách? To preto, že ranný tréning a dril dodáva vojakom potrebnú energiu, ktorá im vystačí na celý deň. Takže, ak sa cítite v poslednom čase unavení, máte pocit, že nič nestíhate a čas na cvičenie vám neostáva, možno to bude chcieť predsa zmenu režimu a návštevu posilňovne hneď zrána. V opačnom prípade sa budú endorfíny a ďalšie potrebné hormóny z tela uvoľňovať nepravidelne. Inými slovami povedané, ranné športovanie vaše telo prebudí do aktívneho režimu a potrebnú energiu k práci vám bude dodávať pravidelne a dostatočne po celý deň.

5. Vyvetrá vám hlavu

Tento bod motivácie nemá vyznieť ako učenie „zenu“ alebo myšlienky iných východných náboženstiev, ale ranný tréning naozaj pomáha vyčistiť hlavu a dostatočne vám okysličí mozgové bunky natoľko, že vám to bude v práci lepšie myslieť. Ranné cvičenie vám umožní začať deň s novou perspektívou ako zápasiť s pracovným stresom a duševnou nepohodou. Všeobecne platí, že športovanie znižuje vplyv stresu na náš organizmus.

6. Reguluje chuť do jedla

Cvičenie v dopoludňajších hodinách vám pomôže regulovať vašu chuť do jedla v daný deň. Postupne zistíte, že vaše časové odstupy a známe odporúčanie piatich jedál denne budete dodržiavať jedna radosť a nebudete mať toľko vážnych prehreškov nezdravých jedál, ktoré sa často odrážajú na prejedaní sa.

7. Zvyšuje duševnú vyrovnanosť

Možno ste si všimli, že keď niektorí športovci majú za sebou ranný tréning, sú pripravenejší zdolať akúkoľvek pracovnú výzvu, ktorá ich postretne počas dňa. Na problémy a prekážky sú jednoducho lepšie pripravení zvládnuť ich. V skutočnosti organizmus človeka po rannom cvičení dokáže podať sľubovaný lepší výkon až po štyroch až desiatich hodinách od cvičenia. Je to spôsobené zvýšeným prietokom okysličenej krvi v mozgu.

8. Zvyšuje sebadisciplínu

Trvá vám dlho, kým sa ráno dostanete z postele? Chce to veľa disciplíny, sebaovládania a taktiež aj motivácie. Buďte motivovaný benefitmi, ktoré ponúka ranná návšteva fitness centra alebo cvičenia kdekoľvek inde. Ak nájdete dostatok odhodlania na ranné tréningy, ktoré sa stanú vaším návykom, može to výrazne zlepšiť kvalitu vášho života, ale aj života ostatných. Ani sa nenazdáte a vaše podvedomie bude pracovať na dodržiavaní harmonogramu za vás.

9. Zlepšuje spánok

Pravidelné športovanie má veľký podiel aj na lepšom a kvalitnom spánku. Vaše telo vás samo upozorní, že je čas ísť spať, ale s vedomím, že budete musieť nasledujúce ráno vstávať trénovať, čo vám taktiež pomôže pozitívne nabudiť organizmus na začiatok dňa. Je veľmi dôležité, aby vaše telo rozoznalo aj čas na odpočinok, ktorý potrebuje na zotavenie sa z tréningu. Nezabudnite však, že vám to nebude nič platné, ak vaša poloha počas spánku nebude vášmu zdraviu naklonená. Môže vám to viac uškodiť ako pomôcť.

10. Vypeckuje váš jedálniček

Aj keď je to lákavé myslieť si, že cvičenie ešte pred raňajkami bude mať za následok okamžité spaľovanie tukových zásob, nie je to celá pravda. Vedci v Belgicku prišli na to, že tí, ktorí jedli pred cvičením, pribrali na váhe a tí, čo až po cvičení, nenabrali takmer žiadnu váhu. Taktiež spálili množstvo tuku efektívnejšie. V skutočnosti naše telo spaľuje nielen tuk, ale aj glukózu. Prísun jedla počas raňajok a po celý deň musí byť preto tomu prispôsobený. Ak už chcete trénovať pred raňajkami, snažte sa aspoň o nízkokalorické občerstvenie v podobe jablka alebo jogurtu 30 minút až jednu hodinu pred cvičením. Dodá vám to potrebné živiny a energiu počas športovania. Tréning hneď zrána odporúča mnoho športovcov, športových trénerov a výživových poradcov. Vyskúšajte to a urobte niečo navyše pre svoje zdravie. Ak to však nebude fungovať, netrápte sa. Nie je nič horšie, ako nútiť sa do športovania. Váš ideálny čas na cvičenie je proste hocikedy, len nie ráno.