4 dôvody prečo by aj ženy mali dbať na budovanie svalov

Nebudeme si klamať. Hlavným a prvotným dôvodom, prečo väčšina žien cvičí, nie je láska k pohybu. Hnacím motorom je predovšetkým túžba po dokonalej postave, ktorá je najčastejšie spojená s túžbou zbaviť sa nadbytočných kilogramov. Práve preto sa ženy pri cvičení často zameriavajú iba na kardio tréning a silovému tréningu sa vyhýbajú v obave, že z nich bude hora svalov. Kardio tréning považujú za najlepší spôsob chudnutia a spaľovania kalórií. Nie je to celkom tak. Kardio tréning je síce dôležitou súčasťou celkového tréningového plánu, posilňuje srdce, pľúca a pomáha budovať a udržiavať kondíciu. Okrem neho je však dôležité aj budovanie svalstva, čiže silový tréning a to aj v prípade, že je našim cieľom chudnutie. Dokonca nám pri chudnutí môže výrazne pomôcť. A pozor, neznamená to, že sa v posilňovni budeme naťahovať s obrovskými činkami. Silu je možné budovať a rozvíjať aj výlučne s váhou vlastného tela bez použitia akýchkoľvek závaží. Prečo je teda aj pre ženy dôležité budovať svaly? Okrem iného silový tréning krásne vyformuje ženskú postavu a získame štíhle, no pevné telo. Určite mi dáte za pravdu, že ženy ktoré športujú majú v porovnaní s tými, ktoré vôbec necvičia omnoho krajšiu postavu a to bez ohľadu na váhu. Telá dvoch žien, ktoré majú rovnakú hmotnosť môžu vyzerať úplne odlišne. Jedna je chudá, prípadne možno až vychudnutá s ochabnutým svalstvom. Tá druhá, vyšportovaná má naopak viac svalovej hmoty, a tak pôsobí štíhlejšie, pevnejšie, zdravšie. Tu sú ďalšie dôvody prečo by aj ženy mali dbať na budovanie svalov a nepodceňovať silový tréning:

0
7313

1Zrýchlenie metabolizmu a lepšie spaľovanie

Je to tak, svaly spaľujú rýchlejšie ako tuk. Keďže potrebujú viac energie ako tuk, platí priama úmera – čím viac svalov máme, tým lepšie funguje náš metabolizmus, máme rýchlejšie spaľovanie, čiže sa aj tuku zbavujeme jednoduchšie. Pol kila svalovej hmoty na našom tele rovná sa desať spálených kalórií za deň bez toho, aby sme sa vôbec postavili zo sedačky. Ako je to možné? Pre naše telo je náročnejšie si udržať svalové bunky ako bunky tukové. Už počas samotného procesu budovania svalov, čiže počas posilňovania začíname spaľovať. Navyše silový tréning má vplyv aj na náš bazálny, inými slovami pokojový metabolizmus, ktorý nám zabezpečí spaľovanie nielen počas cvičenia ako je tomu pri kardio tréningu, ale aj počas odpočinku a regenerácie. Ak chceme spaľovanie poriadne nakopnúť, vynikajúca je kombinácia silového tréningu s intervalovým tréningom vo vysokej intenzite.

Späť