5 dôvodov prečo cvičiť HIIT

V prvom rade treba ozrejmiť, čo si pod pojmom HIIT predstaviť. Táto skratka označuje  Vysoko Intenzívny Intervalový Tréning (z angl. High Intensity Interval Training). Ide o druh tréningu, v ktorom striedame intervaly maximálnej záťaže s fázami odpočinku. V praxi to vyzerá tak, že napríklad 20 sekúnd makáme naplno, dáme do cvičenia všetku energiu, ktorú momentálne máme a potom 30 sekúnd oddychujeme. Trvanie jednotlivých intervalov, či už oddychových alebo intenzívnych, sa môže líšiť a v priebehu tréningu meniť od 20 sekún až po minútu či dve. Závisí od individuálnych schopnost, kondície a trénovanosti. Súčasťou tréningu sú cviky statické, dynamické aj silové. Prečo sa tento tréning stáva stále viac obľúbený nielen medzi vrcholovými športovcami, ale aj medzi pohybu-chtivou verejnosťou?Prečo by ho mal vyskúšať každý, kto chce pracovať na svojej kondičke, postave, sile a mať aj veľké množstvo energie?Tu je 5 hlavných dôvovodov.

0
347

1Je rýchly a veľmi efektívny

V dnešnej dobe, kedy je väčšina ľudí zahltená pracovnými a inými povinnosťami, má málokto čas tráviť dlhé hodiny v posilňovni či telocvični. Dobrou správou je, že to ani nie je potrebné. HIIT tréning nám ušetrí kopu času a tak sa bežná výhovoka ako “nemám čas cvičiť“ stáva nepoužiteľná. S úvodnou rozcvičkou a záverečným strečingom je možné HIIT tréning zvládnuť do 30 minút. Niekomu dokonca stačí 15 minútovka. Čím intenzívnejšie cvičíme, čím viac makáme, tým kratší tréning stačí. Kto neverí, že aj za 15 minút sa dá poriadne zničiť, treba vyskúšať. Nenachajte sa však zmiasť. Aj keď je tento tréning krátky a rýchly, prináša skvelé výsledky a je veľmi efektívny. Ak cvičíme poctivo, dosiahneme viditeľné výsledky pomerne rýchlo. Už po pár týždňoch môžeme pozorovať zlepšenie kondície, spevnenenie postavy, viac sily a energie. Všetko záleží len na nás. Čím viac do tréningu dáme, tým viac aj dostaneme naspäť.

Späť