5 tipov ako zaradiť viac pohybu do každodenného života

Kedysi boli ľudia neustále v pohybe. Museli sa hýbať, behať a fyzicky pracovať, aby prežili, zabezpečili si potravu, ochranu, obydlie... Dnes ľuďom život uľahčujú rozličné prístroje, zariadenia a stroje. Zháňanie potravy spočíva v jej vložení do nákupného vozíka a pracovný deň väčšina presedí za počítačom (mnohí následne aj voľný čas). Fitnescentrá a bežecké dráhy sú síce plné ľudí, ktorí pravidelne cvičia, no zvyšok dňa väčšinou trávia sedením, keďže si ich práca a celkový životný štýl nevyžaduje žiaden alebo len minimálny pohyb. Prirodzená fyzická aktivita sa bežného života väčšiny ľudí pomaly vytráca. Preto je potrebné neustále a cielene si vytvárať príležitosti hýbať sa. Ako na to?

0
7827

1Kráčajte

Zabudnite na to, že vlastníte auto a nechajte ho pred domom. Využívajte ho iba v prípade, že je to naozaj nevyhnutné. Aspoň kratšie vzdialenosti skúste prekonávať po vlastných. Pravidelná chôdza je nielen prospešná pre vaše zdravie (znižuje krvný tlak, riziko srdcových ochorení, či cukrovky), no má pozitívny vplyv aj na kondičku, líniu a na psychiku. Podľa odporúčaní Svetovej zdravotníckej organizácie je žiaduce denne urobiť minimálne desaťtisíc krokov, čo znamená prejsť asi sedem kilometrov. Čo myslíte, koľko krokov za deň spravíte? Bežný človek ich za deň urobí od tri do päťtisíc, čiže o polovicu menej oproti odporúčaniu. Ak nemáte predstavu, koľko ste mohli za deň nachodiť, stiahnite si do telefónu aplikáciu na meranie počtu prejdených krokov. Ranná prechádzka do práce sa môže stať príjemným štartom do nového dňa. Ak predsa len pracujete príliš ďaleko a potrebujete ísť autom, aspoň zaparkujte ďalej od cieľa ako zvyčajne. V prípade, že cestujete dopravou, vystúpte o zástavku-dve skôr. To isté cestou domov.

Späť