7 najčastejších zranení pri behu – čo s nimi?

Beh dokáže v našom živote veľa zmeniť v pozitívnom zmysle, ale má aj svoje nevýhody – zranenia. Ktoré sú najčastejšie a čo s nimi? Dá sa im preventívne vyhnúť? Pripraviť, sa pozor, štart! Akokoľvek si na seba dávame pozor, aj tak sa nechtiac zraníme. Lekári hovoria, že až polovica všetkých bežcov sa počas svojho života stretne so zranením. Tomu sa však dá zabrániť len tým, že budeme počúvať svoje telo a preventívne sa viac venovať príprave pred behom. Príprava v sebe zahŕňa predovšetkým správny výber topánok, dostatočný strečing a dobre zvládnuté techniky behu.

0
20049

 

11. Bežecké koleno

Patelofemorálny syndróm, inak povedané bežecké koleno, patrí k najčastejším zraneniam a vie potrápiť nielen bežcov. Ide o bolesť lokalizovanú pod kolenným zhybom, z vonkajšej strany jabĺčka ktorú intenzívnejšie pocítime v prípade ohýbania a vystierania kolena. Dochádza k nemu vtedy, keď sa preťaží sval, ktorý sa ťahá bokom stehna až ku kolenu. Príčinou bolesti je nadmerné trenie tohto svalu a vzniká prevažne pri spomínanom preťažení, pri nesprávnej technike behu, nesprávnom postavení členkov, panvy alebo u ľudí s plochými nohami.

Liečba a prevencia

Prvá pomoc, ktorá nám napadne ako prvá, je domáca liečba ľadovými obkladmi alebo masážami pomocou chladivých gélov, čo fyzioterapeuti neodporúčajú. Majú vraj nulový účinok, aj keď sa nám spočiatku môže zdať, že nám to zabralo. Ide však len o oddialenie problému, no nie jeho vyriešenie. Je možné, že ide aj o zápal jabĺčka, čo môže daný problém spôsobovať. Je preto vhodné zveriť sa do rúk odborníkom, ktorí zistia, ktorá príčina nám bolesť vyvoláva. V prípade intenzívnej bolesti sa odporúča pokojový režim. Po odhalení možnej príčiny je dobré svoju techniku behu odkonzultovať s bežcom-trénerom, ktorý nám vie poradiť ako, kedy, koľko a kde behať.

Späť