Benzínové motokáry sú späť!

0
620

[fusion_text]

Adrenalín. Zábava. Zlepšenie šoférskych schopností. Spoločenský rozmer. Všetko toto sú vlastnosti motokár. Na Vajnorskej ulici 127/A na dráhe MAX 60 si v súčasnosti môžete vyskúšať okrem elektrických aj benzínové motokáry. Na novom povrchu pod holým nebom. Pre fajnšmekrov dokonca v daždi aj v noci.

Ondrej Dobrota aktívne pôsobí v automobilovom športe desiatky rokov a ako hovorí, v žilách mu už koluje benzín. Na jeho pôvodnej dráhe začínal Maťo Homola, Zdeno Mikuláško a ďalší vynikajúci pretekári. Keďže EÚ zakazuje používanie benzínových zariadení v uzavretých priestoroch, otvoril v roku 2013 na Vajnorskej ekologickú dráhu MAX 60 pre elektrické motokáry. Stále však inklinoval k benzínovým strojom.

„Patrím medzi ľudí, ktorí sú zarytí „benzinári“ a nevyužitá plocha parkoviska pred MAX 60 ma priviedla k myšlienke opäť oživiť benzínové motokáry. Vonku. Pod holým nebom. Naša nová outdoor trať je dlhá 450 m a jej šírka začína od 7 metrov, čiže do zákruty môže ísť 4-5 motokár naraz. Máme semafory a 10 štartovacích roštov v oboch smeroch. Stavba celej prvej fázy projektu trvala niečo vyše 3 mesiacov a ešte stále prebiehajú drobné úpravy. K dispozícii sú pre záujemcov špičkové benzínové motokáry RT8 francúzskej značky Sodi, ktorá je lídrom na trhu pretekárskych motokár. Postupne touto značkou nahradíme aj elektrický vozový park. Motokáry majú perfektné jazdné vlastnosti a hoci sídlime v takpovediac industriálnej zóne, sú aj mimoriadne tiché,“ uvádza O. Dobrota a zdôrazňuje: „Dráha je podsvietená LED diódami pre večerné jazdy a motokáry sú uspôsobené aj pre jazdy v daždi a driftovanie na mokrej vozovke.“

Pre porovnanie – elektrická motokára je väčšia, ťažšia vďaka batériám, má aj iné jazdné vlastnosti. Môže to znieť nepravdepodobne, ale je rýchlejšia než benzínová. V benzínových motokárach sa používa väčšinou štvortaktný motor, 290 cm3, ktorý zodpovedá zhruba výkonu 6-10 kW, teda motoru v elektrickej motokáre. „Elektrické stroje však rýchlejšie reagujú v zákrutách. Navyše vieme pri nich aj obmedzovať rýchlosť, napr. ak ich používajú deti. Keďže pri benzínových motokárach nevieme obmedzovať výkon, aby sme otestovali kvalitu jazdcov, je nutné splniť časový limit na elektrickej motokáre, teda 42 sekúnd na jedno kolo na dráhe. Potom pretekár môže jazdiť aj na benzínových strojoch,“ konštatuje O. Dobrota a dodáva: „Aj po vytvorení novej dráhy na parkovisku pred halou MAX 60 stále zostáva 150 miest pre komfortné parkovanie návštevníkov. Zostáva tiež povinná registrácia, no pri ďalšej návšteve sa už netreba prihlasovať, stačí len načítať QR a návštevník pokračuje pod svojou prezývkou. Klient je zároveň zahrnutý do vernostného systému s benefitmi. Napríklad po 10 jazdách má jedenástu zdarma. Cena jázd s benzínovou motokárou je rovnaká ako MAX jazda na elektrickej motokáre.“

Dobrota: „V súčasnosti slúži hala napríklad aj na teambuildingy. Koncom roka sme úplne vyťažení. Ambíciou je organizovať preteky – tzv. Malý Race (tréning +preteky) a Veľký Race (zoznamovací tréning + meraný tréning + preteky). Záujemcovia sa prihlásia cez náš web, ak ich bude aspoň 7, môžu si zvoliť druh pretekov. Snažíme sa zároveň pôsobiť edukatívne. Elektrické motokáry majú riadiacu jednotku a jazdia na nich aj deti, záujem je z detských táborov aj zo základných škôl ako oživenie dopravnej výchovy. K deťom máme osobitný prístup. Dokúpime aj detské motokáry s nastaviteľnými pedálmi, sedadlom a volantom pre nižšie postavy. Momentálne je výškový limit 130 cm. Stále tvrdím, a je to aj mottom našej dráhy, že „Správna reakcia na šmyk zachraňuje životy.“ Každý sa môže zabaviť a pritom zlepšiť svoje šoférske schopnosti.“

Víziou je outdoor trať predĺžiť a dovybaviť v rovnakom modernom štýle ako doteraz. Trať bude pokračovať aj na poschodie, okolo bude príjemné posedenie pre fanúšikov s výhľadom na celé závodisko. O. Dobrota so svojím tímom pozorne sleduje zahraničné trendy, dráhu Carlosa Sainza či dráhy v Dubaji. Priaznivci motokár sa tak majú ešte na čo tešiť, údajne nebudú chýbať ani exotické palmy.[/fusion_text][one_full last=“yes“ spacing=“yes“ center_content=“no“ hide_on_mobile=“no“ background_color=“#ffffff“ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ background_position=“left top“ border_position=“all“ border_size=“0px“ border_color=““ border_style=“solid“ padding=““ margin_top=“20px“ margin_bottom=“20px“ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][separator style_type=“shadow“ top_margin=“20″ bottom_margin=“20″ sep_color=““ border_size=““ icon=““ icon_circle=““ icon_circle_color=““ width=““ alignment=“center“ class=““ id=““][fusion_text]

MAX 60 – New Outdoor Track

[/fusion_text][separator style_type=“shadow“ top_margin=“-10″ bottom_margin=“50″ sep_color=““ border_size=““ icon=““ icon_circle=““ icon_circle_color=““ width=““ alignment=“center“ class=““ id=““][youtube id=“https://youtu.be/9wme2Vis5co“ width=“600″ height=“350″ autoplay=“no“ api_params=““ class=““][/youtube][/one_full][one_full last=“yes“ spacing=“yes“ center_content=“no“ hide_on_mobile=“no“ background_color=“#efefef“ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ background_position=“center center“ border_position=“all“ border_size=“1px“ border_color=“#81d742″ border_style=“solid“ padding=“10px“ margin_top=“50px“ margin_bottom=““ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][fusion_text]Autor: Juraj Púchlo | Foto: MAX 60[/fusion_text][/one_full][one_full last=“yes“ spacing=“yes“ center_content=“yes“ hide_on_mobile=“no“ background_color=““ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ background_position=“left top“ border_position=“all“ border_size=“0px“ border_color=““ border_style=“solid“ padding=““ margin_top=““ margin_bottom=““ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][sharing tagline=“Zdieľaj“ tagline_color=““ title=“Benzínové motokáry sú späť!“ link=“http://sjz.sk/benzinove-motokary-su-spat/“ description=““ pinterest_image=“http://sjz.sk/wp-content/uploads/2015/09/IMG_6585.jpg“ icons_boxed=“yes“ icons_boxed_radius=“4px“ box_colors=““ icon_colors=““ tooltip_placement=““ backgroundcolor=““ class=““ id=““][/sharing][/one_full][one_full last=“yes“ spacing=“yes“ center_content=“no“ hide_on_mobile=“no“ background_color=“#d8d8d8″ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ background_position=“left top“ border_position=“all“ border_size=“0px“ border_color=““ border_style=“solid“ padding=“20px“ margin_top=““ margin_bottom=““ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][fusion_text]

PREČÍTAJTE SI Z DANEJ KATEGÓRIE

[/fusion_text][recent_posts layout=“default“ hover_type=“none“ columns=“4″ number_posts=“4″ offset=“1″ cat_slug=“netradicne-sporty“ exclude_cats=““ thumbnail=“yes“ title=“yes“ meta=“yes“ excerpt=“yes“ excerpt_length=“20″ strip_html=“yes“ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][/recent_posts][/one_full]