Čo jesť pred behom a čo po behu?

Radi by ste už-už začali behať, ale neviete sa stále zorientovať v mori všakovakých informácií o stravovaní? Tiež som riešila túto otázku. Povedzme, že chcete absolvovať ľahší, asi hodinový beh, s dĺžkou maximálne 10 kilometrov. Stačí sa riadiť niekoľkými zásadami.

0
11675

1Nielen kvalitná bežecká príprava tvorí základ úspechu každého bežca,

ale aj správny pitný režim. K tejto téme je možné nájsť viacero zdrojov a názory sa v mnohom líšia. Piť či nepiť je viac než rečnícka otázka. Z vlastnej skúsenosti môžem odporučiť zásobovať telo pravidelne počas celého dňa, čím predídete suchu v ústach, náhlej únave počas výkonu a taktiež zlyhaniu svalov. Tesne pred behom stačí vypiť pohár čistej neperlivej nechladenej vody. V závislosti od ročného obdobia si môžete, ale i nemusíte, so sebou do terénu zobrať fľašu vody. Ideálne je využiť obyčajnú plastovú fľašku, ktorú počas behu zahodíte (do žltého koša, samozrejme). V druhej polovici behu sa totiž už každý gram navyše zdá ako stokilové závažie. Pitný režim treba dodržať najmä po návrate domov, napite sa preto dosýta. Prosím, vyhnite sa sladeným, kofeínovým či farbeným nápojom, ktoré spravia vo vašom metabolizme viac škody ako úžitku. Najlepšiu službu vášmu telu spraví obyčajná voda z vodovodu.

Späť