Čo jesť pred behom a čo po behu?

Radi by ste už-už začali behať, ale neviete sa stále zorientovať v mori všakovakých informácií o stravovaní? Tiež som riešila túto otázku. Povedzme, že chcete absolvovať ľahší, asi hodinový beh, s dĺžkou maximálne 10 kilometrov. Stačí sa riadiť niekoľkými zásadami.

0
10367

2Zabudnite na bielkovinové diéty.

Bielkoviny (proteíny) sú síce potrebné, ale ich príjem majte pod kontrolou. Bielkoviny sa trávia oveľa dlhšie a ťažšie ako sacharidy či zelenina. V strave bežca však nesmú chýbať, vďaka nim sa telo regeneruje a svaly rastú. Ich zdroj môže byť rastlinný alebo živočíšny. Živočíšne bielkoviny, ako sú vajcia, mäso, mliečne výrobky a ryby, obsahujú veľké množstvo bielkovín. Rastlinné menej. Medzi rastlinné zdroje bielkovín patria predovšetkým strukoviny, orechy, semienka, pšeničné klíčky, avokádo a podobne. Rastliny, ktoré obsahujú bielkoviny, sú ľahšie stráviteľné, no môžu im chýbať niektoré esenciálne aminokyseliny. Práve preto treba dbať na vyvážený jedálniček.