Čo jesť pred behom a čo po behu?

Radi by ste už-už začali behať, ale neviete sa stále zorientovať v mori všakovakých informácií o stravovaní? Tiež som riešila túto otázku. Povedzme, že chcete absolvovať ľahší, asi hodinový beh, s dĺžkou maximálne 10 kilometrov. Stačí sa riadiť niekoľkými zásadami.

0
7109

2Zabudnite na bielkovinové diéty.

Bielkoviny (proteíny) sú síce potrebné, ale ich príjem majte pod kontrolou. Bielkoviny sa trávia oveľa dlhšie a ťažšie ako sacharidy či zelenina. V strave bežca však nesmú chýbať, vďaka nim sa telo regeneruje a svaly rastú. Ich zdroj môže byť rastlinný alebo živočíšny. Živočíšne bielkoviny, ako sú vajcia, mäso, mliečne výrobky a ryby, obsahujú veľké množstvo bielkovín. Rastlinné menej. Medzi rastlinné zdroje bielkovín patria predovšetkým strukoviny, orechy, semienka, pšeničné klíčky, avokádo a podobne. Rastliny, ktoré obsahujú bielkoviny, sú ľahšie stráviteľné, no môžu im chýbať niektoré esenciálne aminokyseliny. Práve preto treba dbať na vyvážený jedálniček.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here