Inšpirujte sa Alexandriným jedálničkom a schudnite

Mladá mamička prešla po pôrode dcérky zmenou svojho jedálnička a celkovým životným štýlom. Z veľkosti XXL si už po takmer ôsmich mesiacoch mohla dopriať oblečenie s veľkosťou S. Schudla 24 kíl a všetkým odkazuje: „Jedzte častejšie a v primeraných množstvách.“

0
132

 

Štyri zlaté pravidlá

Alexandra vedela, že chce zmeniť celý svoj doterajší systém stravovania a prejsť na zdravý štýl života. Preto sa najprv inšpirovala viacerými stránkami na internete o zdravom stravovaní, ale nikdy nečítala články o diétach. To hlavné a dôležité, čo si zapamätala a snažila sa to aj dodržiavať, boli štyri zlaté pravidlá.

Číslo jeden: „Jesť častejšie a v primeraných množstvách.“ Každý máme pod primeraným množstvom na mysli niečo iné. Dôležité je, aby si každý našiel zdravý stred v závislosti od svojej postavy. Takže ani plný tanier, ale ani porciu ako pre vrabca.
Druhé zlaté pravidlo, ktoré podľa Alexandry platí: „Naučte sa čo najmenej soliť. Menej je niekedy viac. Je známe, že soľ zadržiava vodu v tele.“
Po tretie: „Naučte sa piť vodu. Ja nepijem kupované džúsy, ochutené minerálky ani perlivé vody. Pijem čaje (bez cukru), čistú vodu z vodovodu a kávu bez cukru.“
Po štvrté: „Nikdy som nefajčila a nepijem alkohol.“ Fajčenie a alkohol bráni chudnutiu, navyše zhoršuje zdravie.

Jeden bežný deň

Určite každej z vás napadne, čo jedávať hlavne na raňajky. Vraj sa neodporúčajú cereálie, tak čo potom? Jedny bežné Alexandrine raňajky pozostávajú z celozrnného pečiva. Upozorňuje však, že to neznamená zjesť tri rožky alebo tri krajce chleba. Čo teda? Aké množstvo je bez výčitiek svedomia? „Polovicu krajca chlebíka, pol rožka a tuniaková pomazánka (tuniak rozmixovaný s maslom).“ Ešte pred raňajkami si mladá mamička dopraje najprv pohár čistej vody s citrónom. Na desiatu si zvykne dať čistý biely jogurt s ovsenými vločkami, na obed zeleninový vývar (bez rezancov) a ako hlavné jedlo morčacie mäso na prírodno, dusené na kokosovom alebo olivovom oleji, s tymiánom a cesnakom. O prílohe prebieha neustále veľa diskusií, čo je a čo nie je vhodné. Každopádne, nič nepokazíte miešaným zeleninovým šalátom a menším množstvom ryže. Keďže je dôležité jesť častejšie, hovorí sa o piatich jedlách denne. Alexandra si na olovrant zvykne dopriať mix ovocia alebo ovocný šalát – jablko, kivi, hrozno… alebo len jeden druh ovocia. Večera by mala byť skromnejšia a hlavne plná bielkovín. Ak si chcete na večeri nielen pochutnať, ale sa aj zasýtiť, Alexandra inšpiruje tanierom rôznych druhov syra, k tomu zelenina bez pečiva.

Recepty plné vôní, chutí a farieb od Alexandry

Receptov nikdy nie je dosť. Nechajte sa inšpirovať tými, ktoré pripravila inštruktorka cvičenia HoOpingFit, Alexandra.

pie-1051151

Zdravé Fit koláčiky 

Banány roztlačíme v miske tak, aby nám vznikla kaša. Pridáme ovsené vločky (ja mám rada tie z obchodu so zdravou výživou, nie sú také veľké ako obyčajné z potravín), bio pohánku, sušené hrozienka, nakrájanú hrušku, jednu detskú výživu (my máme radi slivkovú), zopár pomletých lieskovcov (kto nemá rád orechy, nemusí ich dávať), všetko dobre premiešame a tuhé cesto pomaly roztláčame na plech vystlaný papierom na pečenie. Pečieme cca 45 – 50 min. pri teplote 180 °C.

Ako si pripraviť zdravé džúsy

Nekupujte odšťavovač. Pre mňa sú to zbytočne vyhodené peniaze. Investujte radšej do stolového mixéru. Na prípravu potrebujeme práve stolový mixér a veľa ovocia.

2 celé mandarínky zbavíme kôry a jadierok, očistíme si pomelo, aby nám ostala len dužina, 1 celé jablko a 1 hrušku zbavíme šupky a jadra, z polovice citróna vymačkáme šťavu. Všetko vhodíme do stolového mixéra, pridáme pramenitú vodu pre dojčatá, ale môže byť aj čistá voda z vodovodu, približne 2-3 dl, a rozmixujeme dohladka. Skontrolujeme konzistenciu. Ak je hustá, môžete priliať viac vody, ak riedka a chcete hustejší nápoj, pridajte viac ovocia. Takto pripravený džús máte aj s dužinou a chutí skvelo. Moja malá dcéra ho zbožňuje.

orange-juice-569064

Zdravé grilované kuracie prsia s bylinkovým maslom, chilli a zdravým šalátom Grana Padano

Kuracie prsia osolíme, okoreníme a necháme ich chvíľku odstáť v chladničke. Zatiaľ si pripravíme zdravý šalát.

Šalát: listy nepravého špenátu umyjeme a vložíme do misky, nakrájame si cherry paradajky na mesiačiky, na hrubšie pásiky si nastrúhame mrkvu, na kocky nakrájame 3 druhy papriky: zelenú, žltú, červenú (šalát tak bude vyzerať na pohľad krajšie), pokvapkáme olivovým olejom a nastrúhame syr grana padano. Vložíme do chladničky.

V miske si pripravíme chilli maslo (kto nemá rád chilli, dá sa aj bez toho, ale nezabúdajte, že chilli dobre spaľuje tuky). Trošku pustené maslo vložíme do misky, nadrobno nakrájame čierne olivy, ktoré zamiešame do masla, pridáme štipku soli, trošku šťavy z citróna, čerstvý tymián a nakoniec nasekané chilli papričky. Všetko spolu zamiešame a dáme stuhnúť na 10 min. do chladničky.

Grilovaciu panvicu zľahka potrieme olivovým olejom (nie veľa) a ugrilujeme kuracie mäso. Z každej strany približne 7 min. Keď už máme mäso hotové, zložíme ho z plameňa a necháme na ňom rozpustiť pripravené chilli maslo, odhadom jednu polievkovú lyžicu na jeden kúsok mäsa. Na tanier si nachystáme šalát, na ktorý položíme kuracie mäso. Ak má niekto rád hrianky, tak si môže nakrájať chlieb a v rozpustenom masle na grilovacej panvici pripraviť bruschety. (Pozor, olej a podobné tuky nepridávať, keďže na grilovacej panvici už máte pustené maslo a aj šťavu z mäsa.) Takto spravené bruschety prekrojíte a môžete podávať ako prílohu k šalátu. Garantujem vám, že sa najete chutne, zdravo a výdatne vás to zasýti. Dobrú chuť!