Jeseň: Ideálna na šport? Rozhodne áno!

V zime je na šport príliš zima, radšej sa po celom dni v práci zahrabeme pod deku s teplým čajom alebo s pohárom vareného vínka, na jar sa tešíme z rozkvitajúcej prírody a len sa rozbiehame a v lete sa nám v tom teple skrátka nechce. Spoznávate sa? Tiež si hľadáte neustále výhovorky, prečo nezačať so športom práve teraz? Čo takto na jeseň?

0
20366

Jeseň je ideálnym počasím na začatie takmer akejkoľvek športovej aktivity. Relatívne stále počasie, ideálna teplota na šport a navyše posilňujete imunitu, ktorá je atakovaná jesennými vírusmi z každej strany. Lekári odporúčajú na udržiavanie si zdravej imunity, okrem striedmej životosprávy, venovať sa týždenne aspoň 150 minút aeróbnemu cvičeniu. Ak vás pravidelne každý rok trápia jesenné chrípky a prechladnutie, máte o to väčší dôvod začať sa venovať športovej aktivite. Prestaňte sa vyhovárať a začnite už dnes! Všetko je to len o vašej hlave, ktorú musíte presvedčiť a nakopnúť telo.

Chôdza nikoho ešte nezabila

Ak sa bojíte, že vás šport odradí hneď na začiatku, začnite s pomerne jednoduchou telesnou aktivitou a to s chôdzou. Je to najprirodzenejší a najmenej nebezpečný pohyb pre telo. Už len 10 minút denne rezkou chôdzou zlepšíte stav imunity a kondíciu. Vymeňte po práci autobus za chôdzu, výťah za schody a cez víkend si zájdite do lesa na huby, veď začala práve ich sezóna. Vytiahnite partnera na večernú vychádzku s výhovorkou, že sa po ceste zastavíte na pivko, určite neodmietne. Jednoducho začnite vyhľadávať dôvod na chôdzu a čo je veľmi dôležité, na čerstvom vzduchu, nie po obchodných centrách preplnených ľuďmi a hemžiacimi sa vírusmi. To zdraviu a imunite príliš neprospieva.

Prekonajte sa a behajte!

Veľmi populárnou a obľúbenou športovou aktivitou sa stal beh. Je zdravý, rozhýbete si celé telo, zlepšíte kondíciu a „vybeháte“ zo seba každodenné starosti a stres. Navyše vás nič nestojí, stačí kvalitná obuv a odhodlanie. Prekonajte počiatočnú lenivosť, obujte botasky a vybehnite von! Začiatky bývajú ťažké, no stačí si z toho urobiť zvyk a stanoviť behu vo vašom dennom programe stále miesto. Ak akurát nie je vonku víchrica a neprší, nehľadajte si výhovorky, prečo by ste nemali ísť behať. Stanovte si postupne ciele, ktoré chcete dosiahnuť. Zo začiatku striedajte beh s chôdzou a postupne si pridávajte na vzdialenosti, ktorú odbehnete. Pravidelne obmieňajte trasy, ktorými beháte, aby sa vám nezunovali.

Liečivé zviera

Finančne náročnejší, no krásny šport je jazda na koni. Garantujem vám, že sedlo je miesto, kde hlavu úplne vypnete a dokonale sa odreagujete. Jazdecké kluby ponúkajú jazdenie celoročne, vďaka krytým halám, tak prečo to nevyužiť? Nie nadarmo má kôň dôležité miesto v animoterapii. S ľudskou psychikou dokáže toto vznešené zviera priam zázraky. Už len starostlivosť – česanie koňa, zanechá na psychike človeka viditeľné následky. Vtip je v tom, že pri koňoch, ktoré sú svojské živé tvory musíte byť vnímavý a naučiť sa pre svoju bezpečnosť ako sa k nemu správať a ako reaguje na jednotlivé podnety. Vaša myseľ tak nemá čas premýšľať nad pracovnými povinnosťami. Navyše kôň nežije v paneláku, takže ste stále na čerstvom vzduchu.

Čo takto šport na kolesách?

Na jeseň máte poslednú možnosť v roku vytiahnuť bicykel či korčule. Cez zimu je na túto aktivitu už príliš zima a navyše sa zvyšuje riziko úrazu. Objavujte krásne dni plné farieb na dvoch kolesách. Vytiahnite so sebou kamarátku a uvidíte, ako sa budete po takomto výlete výborne cítiť. Pozor však na správne oblečenie! Ideálne je vrstviť sa, nebicyklovať v mokrom prepotenom a byť vždy v suchom, inak si koledujete o chorobu.

Indoorové športy

Aj keď by ste na jeseň mali uprednostňovať outdoorové športy, vyhýbať sa indoorovým športom nemusíte, najmä ak s nimi pokračujete v zime. Aj ich časové vymedzenie je veľmi dôležité. Vykopte sa ráno z postele o hodinu skôr a zájdite do posilňovne. Večer zas radšej choďte o hodinu skôr spať. Skorší spánok sa tiež prejaví na zdraví človeka. Predplaťte si hodiny jógy, pilates, či akýchkoľvek tréningov, ktoré vás zaujmú, Ich predpladba vás donúti chodiť na hodiny pravidelne. Skúste na šport nahovoriť kolegyňu, kamarátku, sestru alebo mamu, aby ste sa vzájomne motivovali, na tréningy chodili neustále sa nevyhovárali.

Dlžíte to svojmu telu

Vymeňte jesenné leňošenie za pohyb. Nie zajtra, ani o týždeň, ale teraz je ten správny čas, aby ste sa začali venovať svojmu telu. Signály, ktoré nám telo často dáva, ignorujeme a konáme až keď je neskoro. Predchádzajte jesenným chorobám, depresiám a prestaňte sa neustále vyhovárať na nedostatok času. Všetko je to o stanovaní si priorít, ktorou by malo byť duševné a fyzické zdravie človeka.