Kayla Itsines

0
853

Jej instagram sleduje skoro 6 milión ľudí a na facebookovej stránke má takmer 10 milión fanúšikov. Hovoríme o austrálskej fitness trénerke Kayle Itsines s úžasnou postavou, ktorej aplikáciu Sweat with Kayla v túžbe po dokonalej postave vyskúšali už milióny žien (a možno aj mužov) na celom svete. Po vzhliadnutí jej profilu budete chcieť vyzerať ako ona, cvičiť ako ona, jesť ako ona a žiť ako ona. V čom spočíva jej úspech, prečo ju všetci tak “žerú“ a čo všetko jej programy ponúkajú?

Kayline programy sľubujú viditeľné výsledky po 12 týždňoch snaženia, či v niektorých prípadoch aj skôr. Všetko závisí aj od individuálnych schopností, momentálnej kondície, motivácie a snahy. V každom prípade sľubujú transformáciu v relatívne krátkom čase. Nič ale nie je zadarmo! Nemám teraz však namysli poplatok, ktorý treba za program a aplikáciu zaplatiť, no energiu, čas a úsilie, ktoré musíme vynaložiť. Je potrebné pravidelné a poctivé cvičenie a samozrejme zmena stravovacích návykov a životného štýlu. So všetkým nám pomôže dôkladne premyslený a prepracovaný program, ktorý je možné si jednoducho stiahnuť do mobilného telefónu ako aplikáciu a mať ho vždy a všade so sebou. Čo je jeho súčasťou?

Tréningový plán na 12 týždňov – Intenzívny tréning

Súčasťou cvičebného programu sú intenzívne 28 minútové “workouty“, ku ktorým nie je potrebné žiadne alebo iba minimálne náčinie (napr. podložka). Môžeme ich preto cvičiť doma, v parku či na inom príjemnom mieste. Cvičenie je zostavené tak, aby sme budovali silu, kondíciu, stabilitu, flexibilitu a výdrž, a to pomocou posilňovacích cvikov, kardia a v neposlednom rade pomocou naťahovacích a relaxačných cvikov. Každý cvičebný týždeň je kombináciou troch silových tréningov, troch kardio tréningov, strečingu a jeden deň Kayla necháva na nevyhnutný oddych. Ako vyzerajú jednotlivé časti?

Silový tréning je rozdelený na štyri 7-minútové bloky, z ktorých každý je zostavený zo štyroch rozličných cvikov s vlastnou váhou. Príkladom sú angličáky, výpady, drepy alebo kliky. Ich cieľom je poriadne rozprúdiť krv v žilách a naštartovať metabolizmus. Silový tréning je dôležitou súčasťou každého tréningového programu bez ohľadu na cieľ. Dokonca aj v prípade, že je našim cieľom chudnutie, silový tréning nám prinesie oveľa lepšie výsledky ako iba samotné kardio. To je však tiež žiadúce a preto Kayla odporúča venovať sa tri-krát do týždňa 35 až 45 minút kardio aktivitám v miernejšom tempe. To, či zvolíme rýchlu chôdzu, beh, jazdu na bicykli alebo eliptický trenažér, je len na nás. Dôležité je, aby sme z pohybu mali radosť. Silový a kardio tréning je možné vykonávať aj naraz v ten istý deň. A keďže počty nepustia, tak minimálne jeden deň v týždni je to aj nevyhnutné. Kaylin plán taktiež každý týždeň zahŕňa jeden tréning, ktorý je vyhradený pre naťahovanie a cvičenie s penovým valcom, ktoré pomáha pri regenerácii a ako prevencia pred zranením. Aplikácia nás prevedie viac než 20-timi rôznymi cvikmi, ktoré nám pomôžu urýchliť a zefektívniť zotavenie pred ďalším tréningom.

Aby sme si to zhrnuli, keď sa rozhodneme cvičiť s Kaylou, každý týždeň budeme 6 dní makať a jeden deň oddychovať, s tým že niektoré dni budeme vykonávať aj silový aj kardio tréning. Je len na nás ako si tieto dni nakombinujeme.

Kým začneme cvičiť: Pred každým workoutom je potrebné sa rozohriať dynamickým strečingom, ktorý môže zahŕňať rozličné skoky, poskoky, chôdzu, prípadne pohyby, ktoré budeme vykonávať neskôr, len v miernejšej intenzite. Týmito pohybmi zahrejeme svoje svaly a kĺby a pripravíme ich na záťaž, ktorá ich v nasledujúcich minútach čaká.

Jedálniček a tipy na vyvážené stravovanie

Ďalším dielom skladačky je samozrejme, ako inak, racionálna strava. Môžeme cvičiť koľko chceme, no bez úpravy stravovacích návykov to proste nepôjde. Preto je súčasťou aplikácie aj jedálniček prispôsobený individuálnym potrebám. Máme možnosť si vybrať klasickú, vegetariánsku alebo dokonca aj vegánsku verziu. Okrem toho môžeme nastaviť, ktoré ingrediencie nechceme používať, v prípade, že máme na ne napríklad alergiu alebo nám jednoducho nie sú po chuti. Nájdeme tu inšpiráciu v podobe jednoduchých, no zdravých receptov, ktoré snáď zvládne každý. Na každý deň je vypracovaný plán v podobe troch hlavných jedál – raňajky, obed a večera a dvoch menších jedál alebo “snackov“ medzi nimi. Pri každom z nich je uvedený počet porcií, doba prípravy a stupeň obtiažnosti. Navyše nás každý týždeň čaká nákupný zoznam, ktorý nám zjednoduší a urýchli nákupy ingrediencií potrebných na prípravu odporúčaných receptov. Kto sa rozhodne stravovať podľa Kayli, nebude nútený dodržiavať žiadnu drastickú diétu. Jedálniček je založený na princípoch vyváženého a zdravého stravovania. Jeho dodržiavanie nám môže pomôcť pochopiť a osvojiť si tieto princípy, aby sme v budúcnosti boli schopní sa podľa nich stravovať aj bez vopred presne stanoveného plánu, resp. aby sme si takýto plán vedeli zostaviť aj sami. Vychádza z Kayliných vlastných skúseností a z toho, ako sa ona sama stravuje, plus z niekoľkoročných skúseností s prácou s klientkami, ktoré mali rozličné ciele.

Zdravá a vyvážená strava môže (a mala by):

  • Výborne chutiť
  • Mať množstvo variácii
  • Rešpektovať naše individuálne potreby a možnosti
  • Pozostávať každý deň zo všetkých skupín potravín (obilniny, ovocie, zelenina, orechy a semená, strukoviny, mliečne výrobky, mäso alebo vajíčka alebo ryby)

Aplikácia je dostupná vo viacerých jazykoch (napr. anglický, nemecký, španielsky, taliansky) a taktiež je možné si ju na jeden týždeň zadarmo vyskúšať. Komu sa zapáči, môže pokračovať ďalej a absolvovať celý 12 týždňový program. Po jeho ukončení je možné nadviazať na rozličné jeho pokračovania, prípadne si zakúpiť ďalšie doplnky alebo e-knihy. Na svojom blogu sa Kayla delí nielen o recepty a inšpirácie pre zdravý životný štýl a varenie, ale aj o tréningové tipy a motiváciu vo forme premien mnohých svojích nasledovníčok.