Kedy je navhodnejší čas na tréning – ráno, poobede alebo večer?

Cvičenie ráno, poobede alebo večer má svoje výhody, ale aj nevýhody. Každý sme iní a každému vyhovuje niečo iné. Zistite, kedy je ten váš správny čas!

0
80

Hneď zrána

Cvičenie skoro ráno po zobudení alebo v dopoludňajších hodinách je tá najlepšia vec, akú môžete urobiť. Jednak telo nabudíte a jednak si zo svojho denného programu môžete odškrtnúť prvú splnenú úlohu. Ak ste zvyknutí na cvičenie vo fitness, v ranných hodinách je málo navštevované, to tiež poteší. Hlavne, ak sa môžete oveľa viac sústrediť na svoj tréning.

Pre koho áno a pre koho nie?

Tréning v dopoludňajších hodinách je ideálny pre niekoľko typov ľudí. Prvý typ tvoria tí, ktorí bojujú s pevnou vôľou trénovať a denne cvičia podľa určitej schémy alebo programu. Tréning berú skôr ako nutnosť, kým sa z cvičenia u nich nestane návyk. Prečo práve ráno? Je možné, že ak by ste ho odkladali na poobedie alebo večer, skôr či neskôr prestanete s tréningom úplne. Druhý typ ľudí sú práve tí, ktorí majú fyzicky alebo psychicky náročnú prácu. Viacerí z vás sú po práci natoľko vyčerpaní, že nemajú ani chuť, ani energiu nazvyš. Preto je vhodné, ak zaradíte tréning do svojho denného harmonogramu ešte pred pracovným časom. Nevhodnou skupinou ľudí sú naopak tí, ktorí nemajú veľa voľného času nazvyš a sú pracovne vytažení. Častokrát pre denné povinnosti prerušia ranné cvičenie, ku ktorému sa už poobede alebo večer nestihnú vrátiť. Cvičenie v dopoludňajších hodinách je skvelý spôsob, ako začať svoj deň, naštartovať telo a myseľ. Jednoducho nabiť baterky na celý deň.

Čo tak popoludní?

Tréning v popoludňajších hodinách je ideálny zase pre iné typy ľudí. Prvú skupinu tvoria športovci s vlastnou motiváciou. To im umožňuje trénovať individuálne s maximálnou intenzitou a výber cvičení závisí vyslovene len od ich nálady a chute. Sami sa dokážu motivovať a podávať lepší výkon. Ďalšími vhodnými kandidátmi bývajú tí, ktorí pracujú z domu, alebo majú flexibilnú pracovnú dobu a pracujú do neskorých večerných hodín. Ak ste manažérom svojho pracovného času, využite ponuku na popoludňajšie cvičenie. Jednak deň cvičením rozbijete a aktívne si oddýchnete, jednak zmeníte činnosť a prídete na iné myšlienky. V práci po tréningu budete oveľa viac efektívnejší a s prílevom energie zvládnete zvyšok pracovného dňa.

Hlavne pre rodičov a pre seniorov

Posledným typom ľudí, ktorí z cvičenia popoludní dokážu vyťažiť najviac, sú rodičia na rodičovskej dovolenke alebo seniori na dôchodku. Využite čas, kedy sú deti v škole a strávte ho podľa seba. Aj vy potrebujete vypnúť a urobiť niečo pre svoje telo a myseľ. Seniori by si zase mali svoju kondičku udržiavať hlavne poobede. Predídu tak chorobám a ich každodenný život bude o čosi kvalitnejší. Je dokázané, že pasívne trávenie voľného času urýchľuje starnutie.

Niekto radšej večer

Väčšina športovcov má najviac voľného času až večer. Večerný tréning vám umožní trénovať bez časového obmedzenia a môže dokonca zlepšiť dodržiavanie vášho tréningového programu. A nielen to. Tým, že ľudí, ktorí si prídu do fitness centra zacvičiť až večer po práci, je veľa, kamarátstva, ktoré vznikli vďaka spoločným záujmom, prekvitajú. To je skvelá forma psychohygieny, ktorú po celom náročnom dni potrebuje každý. Zároveň vás to môže motivovať k dosahovaniu športových cieľov a povzbudzovať prekonávať svoje limity.

Prečo večer radšej nie

Nevýhodou pri večernom cvičení však môžu byť preplnené fitness centrá, únava, vyčerpanosť, pre ktorú častokrát cvičenie prerušíme, alebo odložíme na zajtra… a množstvo podobných výhovoriek. Existuje však pádny dôvod, prečo večer radšej necvičiť. Telo potrebuje energiu v podobe živín nielen pred cvičením, ale aj po  ňom. Ak si tréning naplánujete na príliš neskorú hodinu, rátajte s tým, že váš biorytmus nebude nadšený. Zlé návyky, ako večerné prejedanie sa, neskoré trávenie a ponocovanie nebude prispievať vaším zajtraškom.