Lapierre Zesty TR 529 E:i – recenzia

0
247

[one_full last=“yes“ spacing=“yes“ center_content=“no“ hide_on_mobile=“no“ background_color=““ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ background_position=“center center“ border_position=“all“ border_size=“1px“ border_color=“#81d742″ border_style=“solid“ padding=“10px“ margin_top=““ margin_bottom=““ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][fusion_text]Autor: Peter Jasenovec | Foto: www.cycles-lapierre.fr[/fusion_text][/one_full][fusion_text]

Dijon, neveľké francúzske mesto, si možno spojíme najskôr s horčicou. Niežeby sa tam štipľavá horčica nevyrábala, ale Dijon je tiež miestom zrodenia slávnej francúzskej cyklistickej značky Lapierre. Bicykle sa tam pod týmto menom vyrábajú už viac ako polstoročie. Nápis Lapierre možno vidieť na rámoch pretekárov na Tour de France, na odolných zjazdových špeciáloch, ale tiež aj na bežných horských bicykloch, ktoré môžete stretnúť v hociktorom kúte našej kopcovitej krajiny. Jeden z takých si predstavíme na nasledujúcich riadkoch. Na test nám tento stroj požičali z bratislavského cykloobchodu Bajkula.

Bicykel Lapierre Zesty TR 529 E:i sa na prvý pohľad od ostatných celoodpružených horských bicyklov odlišuje neveľkou batériou, ktorá je pripevnená k spodnej rámovej trubke. Mnoho cyklistov omylom považovalo Zesty TR 529 E:i za elektrobicykel. Žiaľ, či našťastie, elektrinu tento bicykel nepoužíva na uľahčenie práce našich svalov. Budete možno prekvapení, ale elektrina v tomto prípade cyklistu odbremeňuje od starostí a premýšľania – bicykel má do istej miery vlastný rozum.

Tento univerzálny bicykel je určený do takmer akéhokoľvek terénu v akom sa dá bicyklovať. Je pripravený skôr pre drsné zážitky a horské výzvy než na súboj s časom, ale tuhý karbónový rám mu dáva dostatok výkonnostného sebavedomia aj na účasť na MTB maratóne. V pretekárskom pelotóne by sa nehanbil ani pri vážení, nie je to žiadny tučko. Bike s veľkými 29-palcovými kolesami a s rozmýšľajúcim pružením, ktoré „chodí“ až dvanásť centimetrov, váži menej ako trinásť kilogramov, čo je úplne akceptovateľné. Samozrejme, tí, čo túžia po ľahšom stroji, v ponuke francúzskej značky nájdu aj modely radu Zesty, ktoré sú ľahšie. Váha a cena sú však v cyklistike nepriamo úmerné. Čím menej gramov, tým viac eur.

Ako však funguje to rozmýšľanie bicykla? Nie je lepšie, keď sa o tvrdosť, prípadne zamkýnanie a odomykanie pruženia stará sám jazdec? Bicykel je vybavený senzorom, ktorý zistí, či šliapete hore kopcom – a teda nie je treba, aby odpruženie pracovalo. Senzor tiež rozozná, či šprintujete úzkym lesným chodníčkom prakticky po rovine a stačí, aby pruženie pracovalo iba trochu, alebo sa rútite vysokou rýchlosťou dolu strmým drsným zjazdom a potrebujete plnú funkciu zadného tlmiča. Takto aspoň vyzerá teória systému E:i shock, ktorý obsluhuje zadné odpruženie na tomto bicykli. Francúzi tvrdia, že ho vyvíjali dlhých päť rokov. Funguje to tak, ako sľubujú marketingové materiály a šikovní predajcovia? Náš názor je, že „OUI, OUI, OUI!“ Jednoducho, áno. Tento bicykel skrátka rozmýšľa za jazdca. A ide mu to výborne a rýchlo. Výrobca tvrdí, že systém je schopný meniť nastavenie pruženia niekde medzi 20 a 30 krát za jednu minútu. Môžeme potvrdiť, bicykel na zmenu podmienok jazdy reaguje ultra rýchlo. Obstál v jednoduchej skúške: ak jazdec s bicyklom pri jazde po rovine, kedy je pruženie „zamknuté“, vyskočí pár centimetrov, môže si byť istý, že dopadne „do mäkkého“. Bicykel náraz stlmí. Je tiež potrebné doplniť, že životnosť batérie je značná – baterka vydrží napájať elektronický rozum aspoň 400 kilometrov.

S bicyklom Zesty TR 529 E:i sme odjazdili pár mimoriadne zábavných testovacích jázd a lúčili sme sa s ním veľmi neradi. Francúzska rafinovanosť toho skvelého stroja si nás celkom získala, na rozdiel od dijonskej horčice. 🙂

Redakcia ďakuje za zapožičanie bicykla obchodu BAJKULA – original bike shop (bajkula.sk).

[/fusion_text][one_full last=“yes“ spacing=“yes“ center_content=“yes“ hide_on_mobile=“no“ background_color=“#ddcfaf“ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ background_position=“left top“ border_position=“all“ border_size=“0px“ border_color=““ border_style=“solid“ padding=“20px“ margin_top=““ margin_bottom=““ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][fusion_text]

Lapierre Zesty TR 529 E:i4469-Zesty-TR-529-CarboneAlu-Ei

  • Rám: ZESTY TRAIL 29‘‘ CARBON / ALLOY SUPREME 6 OST+® 120 mm Rear Travel
  • Tlmič: E:i shock – ROCKSHOX MONARCH RT3 184 x 44 mm
  • Vidlica: FOX 32 FLOAT CTD EVOLUTION O/C 29‘‘ 120 mm 15QR TAPERED
  • Hlavové zloženie: FSA Orbit 1.5E ZS NO.57E TAPERED
  • Stredové zloženie: SHIMANO PRESS­‑FIT SMBB7141A
  • Kľuky s prevodníkmi: RACE FACE TURBINE 36 x 22 170 mm (S) – 175 mm (M, L, XL)
  • Predstavec: EASTON EA70 6° Ø: 31,8 mm E: 70 mm (S, M) – 90 mm (L, XL)
  • Stĺpik sedla: EASTON EA70 ZERO L: 400 mm Ø: 31,6 mm
  • Riadidlá: LAPIERRE Nico Vouilloz Signature by FUNN Alloy 6061DB W: 720 mm R: 15 mm Ø: 31,8 mm
  • Prešmykač: SRAM X7 S3 36 T
  • Prehadzovač: SHIMANO XT RDM781SGSL 10 SPEED
  • Brzdy: FORMULA RX
  • Radenie: SHIMANO SLX SLM670 2×10 SPEED
  • Sedlo: SDG DUSTER RL LP Custom
  • Kolesá: RACE FACE 29‘‘ 15 x 100 / 12 x 142 + XQR-12-LA Thru Axle
  • Kazeta: SRAM PG 1030 10 SPEED 11-36 T
  • Plášte: SCHWALBE NOBBY NIC PERF 29 x 2,25 57-622
  • Hmotnosť: 12,9 kg
  • Veľkosti: S; M; L; XL

Cena: 3799,- €

[/fusion_text][/one_full][one_full last=“yes“ spacing=“yes“ center_content=“yes“ hide_on_mobile=“no“ background_color=““ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ background_position=“left top“ border_position=“all“ border_size=“0px“ border_color=““ border_style=“solid“ padding=““ margin_top=““ margin_bottom=““ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][sharing tagline=“Zdieľaj“ tagline_color=““ title=“Lapierre Zesty TR 529 E:i – recenzia“ link=“http://sjz.sk/lapierre-zesty-tr-529-ei-recenzia/“ description=““ pinterest_image=“http://sjz.sk/wp-content/uploads/2015/08/4469-Zesty-TR-529-CarboneAlu-Ei.jpg“ icons_boxed=“yes“ icons_boxed_radius=“4px“ box_colors=““ icon_colors=““ tooltip_placement=““ backgroundcolor=““ class=““ id=““][/sharing][/one_full][one_full last=“yes“ spacing=“yes“ center_content=“yes“ hide_on_mobile=“no“ background_color=“#dbdbdb“ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ background_position=“left top“ border_position=“all“ border_size=“0px“ border_color=““ border_style=“solid“ padding=“20px“ margin_top=““ margin_bottom=““ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][fusion_text]

PREČÍTAJTE SI Z DANEJ KATEGÓRIE

[/fusion_text][recent_posts layout=“default“ hover_type=“none“ columns=“4″ number_posts=“4″ offset=“1″ cat_slug=“technika“ exclude_cats=““ thumbnail=“yes“ title=“yes“ meta=“yes“ excerpt=“yes“ excerpt_length=“25″ strip_html=“yes“ animation_type=“0″ animation_direction=“down“ animation_speed=“0.1″ class=““ id=““][/recent_posts][/one_full]

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here