Priemerný Slovák strávi počas zimy vyše týždňa na lyžiarskych svahoch

Slovenské hory sú už dlhšie zasnežené a zjazdovky plné ľudí. Ako však Slováci vnímajú naše strediská, kedy a aké skipassy si najčastejšie kupujú? To najväčší zľavový portál u nás, ZľavaDňa, zisťoval vo svojom prieskume na vzorke viac ako 2-tisíc respondentov.

0
33

Až 40 percent z tých, ktorí v prieskume odpovedali, si volia lyžiarske stredisko Jasná. Častou voľbou sú však aj Vysoké Tatry a Veľká Rača alebo iné stredisko na Slovensku. Pri výbere samozrejme trocha zavážia aj ceny v danom stredisku, ale zaujímavosťou je, že to nie je rozhodujúcim prvkom. Najdôležitejšie je v konečnom dôsledku množstvo snehu a počet upravených zjazdoviek (viac ako 56 percent). „Na otázku, čo by slovenskí lyžiari zmenili, odpovedali už tradične – služby, parkovanie, počet vlekov, ale aj ceny a stravovanie, či už čo sa týka kvality alebo počtu zariadení,“ potvrdila zistenia riaditeľka ZľavaDňa Svetlana Tarageľová.

ZDgraf_lyzovacky ZDgraf_lyzovacky2


ZľavaDňa je od svojho vzniku v roku 2010 stabilnou jednotkou na slovenskom trhu kolektívneho nakupovania. Je súčasťou skupiny Creative Web, ktorá prevádzkuje internetové portály SlevaDne.cz, Bookio.sk, BookioPro, či Camarero. Obrat skupiny v roku 2015 dosiahol 23 mil. EUR. Portál ZlavaDna.sk bol v roku 2013 zaradený do rebríčka najrýchlejšie rastúcich technologických firiem v strednej Európe zostavovaný medzinárodnou spoločnosťou Deloitte. V roku 2014 získala ZlavaDna.sk cenu Ministra hospodárstva SR za najinšpiratívnejší podnikateľský príbeh a v tomto roku ocenenie Slovak SuperBrands 2016.

Viac ako 60 percent uviedlo, že si kupuje, a teda preferuje, celodenný skipass. „To dokazuje aj fakt, že aktuálne najpredávanejšou ponukou na ZľavaDňa v rámci lyžovačiek je celodenný skipas pre dospelú osobu v stredisku Malinô Brdo ski & bike park,“ dodáva Tarageľová.

A vyhráva individuálny skipas, ktorý si kupuje až polovica ľudí. Ďalšia tretina však dáva prednosť tým pre dvojicu alebo dokonca rodinnému skipasu. „Slováci dnes najčastejšie lyžujú s rodinou alebo s partnerom či partnerkou. Odpovedali tak až 2/3 všetkých zapojených. A takmer nikto z opýtaných nechodí lyžovať sám,“ dodáva Tarageľová s tým, že Slováci svoje lyžovačky zvyknú plánovať už v novembri a decembri a najčastejšie strávia na svahoch v priemere 7-14 dní.

Prieskum o lyžiarskom správaní Slovákov uskutočnila ZľavaDňa na vzorke 2146 respondentov, ktorú tvorilo 68 percent žien a 32 percent mužov. Takmer polovica z nich bola vo veku 35-45 rokov a potom starší, a to zo všetkých väčších miest Slovenska.

ZDgraf_lyzovacky3