Tri netradičné spôsoby, ako v zime rýchlejšie spaľovať tuk

Aj zima môže byť ideálny čas na to, ako schudnúť. Cvičenie vonku na sviežom vzduchu je jeden z najlepších spôsobov, ako zvýšiť svoje šance na premenu. Posilníte tým svoje kosti a vaše svaly nebudú kričať, keď sa vydáte v jari na prvú prechádzku.

0
228

Ak ste zvyknutí cvičiť vonku iba počas leta, teraz máte šancu zmeniť to. Prepnutím na cviky vonku v zime môžete docieliť, že vaše chudnutie či len udržiavanie tela vo forme bude síce väčší boj, ale výsledky vás isto potešia.

Zažite zmenu aj v zime

Zamerajte sa na nové športové aktivity, ktoré vám pomôžu zažiť zmenu, prežiť deň odlišne. V priebehu dňa vám to možno bude pripadať chaotické a stresujúce, ale výskum, ktorý urobili v USA na univerzite v Indianapolise ukazuje, že ľudia, ktorým sa podarilo schudnúť, sa osvedčila popri svojom dennom cvičebnom programe už len samotná chôdza bez ohľadu na počasie. Denne si okrem iného zvykli odšľapať približne 5 až 6 kilometrov. Ukážeme vám, ako jednoducho a netradične sa dajú naštartovať tukové zásoby v zime na snehu.

sled-422144

Spáľte viac tuku na snehu

„Vďaka rôznym snehovým či ľadovým nástrahám v zime sme nútení zmeniť rýchlejšie za pomalšie tempo,“ hovorí Alan Mikeska, PhD, riaditeľ laboratória biomechaniky z univerzity v Indianapolise a dodáva, že to nie je na škodu. „Aj keď sa vám zdá, že športujete pomalšie kvôli počasiu, môžete spáliť ďaleko viac kalórií ako je tomu napríklad v lete. Prečo? Tí z vás, ktorí sa často pri chôdzi predierate vrstvou snehu či bežíte, zatiaľčo sa do vás silný vietor opiera, musíte vydať oveľa viac energie.“ Zároveň nám vraj osviežujúci studený vzduch pomôže lepšie upratať našu myseľ a znížiť tak stres, čo môže byť užitočné pre lepšie spaľovanie tuku v tele.

Vonku za každého počasia

Výskum taktiež ukazuje, že stres zvyšuje hladinu kortizolu, hormónu, ktorý je sa podieľa na zvýšenej chuti do jedla a podporuje tak ukladanie tukov. Dostať svoje „ja“ vonku za každého počasia počas denného svetla navyše zvyšuje hladinu serotonínu, hormónu, ktorý pomáha naše chute do jedla zároveň utíšiť.

cold-70340

Oblečte sa do vlny

Ak ste sa rozhodli vykročiť do zimy, nechajte doma starú mikinu v šatníku a doprajte si vlnu, ktorá vás zahreje. Doprajte si príjemný komfort, s ktorým budete v teple. Je to obrovský rozdiel oproti syntetickej mikine, v ktorej sa nezohrejete. Radšej voľte teplo a sucho ako chlad a pot, budete oveľa šťastnejší a spokojnejší.

Pripravte sa na tréning

Chladné počasie vyžaduje aj špeciálnu prípravu. Majte na pamäti tieto tipy pre vaše zimné prechádzky:

  • Doprajte si aspoň 10 minútovú rozcvičku, kým sa zohrejete. V zime vaše srdce a svaly potrebujú viac času na tréning.
  • Noste šatku alebo masku voľne cez nos a ústa, aby ste zabránili prienik chladného vzduchu pri nádychu. Je to obzvlášť dôležité, ak trpíte astmou alebo srdcovocievnymi chorobami.
  • Vyberte si topánky s vyššou podrážkou a lyže, príp. palice, ktoré vám pomôžu udržať rovnováhu.(Palice nám taktiež pomôžu spáliť kalórie, pretože v pohybe bude aj horná časť tela.)
  • Ak sa nechcete rozcvičkou zbytočne zdržiavať alebo netúžite po omrzlinách (pri teplote okolo -20 ° C) či po šmýkaní sa po poľadovici, pripravte sa doma. Keď vyjdete po rozcvičení doma von, mali by ste byť mierne vychladení. Rozhodne nie horúci či spotení.

Tri netradičné zimné radosti

Lyžovanie či korčuľovanie sa na ľade sú typické zimné športy, ktoré sú z technického či finančného hľadiska náročnejšie a mnohých to preto aj odrádza. Na bežkách síce spálite najviac tuku, no odreagovať sa dá aj netradičnejšie a jednoducho. Čo tak vrátiť sa do detských čias a zaspomínať si? Tu sú tri netradičné spôsoby, ktoré pozná každý:

snowball-fight-578445

Guľovačka

Nevinná detská hra sa dokáže zmeniť na poriadnu dávku zábavy, kde si zapojenie všetkých svalových partií nestihnete ani uvedomovať. Precvičíte si ruky pri formovaní gulí zo snehu, taktiež pri behu a počas guľovania sa zadýchate či pretiahnete si nohy. Ak sa na druhý deň zobudíte so svalovicou, spomeňte si na včerajšiu poriadnu guľovačku.

snowman-1920667

Stavanie snehuliaka

Ak máte vonku snehu dostatok, je tu rad ďalších aktivít, pri ktorom sa zabaví celá rodina. Už len samotným odhrabávaním snehu dostatočne posilňujete ruky lepšie ako pri inom športe. Ak by vám chýbal tréning v zasneženej krajine, môžete si zatrénovať na schodoch. Najviac sa však zabavíte, ak vezmete von aj deti, alebo svojich priateľov na návšteve. Stavanie snehuliaka je poriadna makačka, pri ktorej spálite veľa kalórií a ešte sa aj zabavíte.

person-1196671

Spúšťanie sa z kopca

Spustiť sa z nasneženého kopca na čomkoľvek, to potrebuje poriadnu odvahu. Existujú rôzne predmety, na ktorých sa to dá. Určite si poviete, ako pri tomto netypickom spôsobe sánkovania sa dajú zapojiť všetky svaly. Nie je to však také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá. Aj na hrnci potrebujete pri spustení sa z kopca korigovať svoj smer a na konci taktiež brzdiť. Dokonca aj dnes existujú súťaže, v ktorých sa odvážni súťažiaci na kopec prídu predviesť na čomkoľvek, od pneumatík, člnov až po kuchynské nádoby.

Všetky tri spôsoby zimných aktivít vám pomôžu s bojom proti tukovým vankúšikom a rozprúdia metabolizmus. Stále nie ste presvedčený o tom, že to nie je nič pre vás? Tak si užite zimnú krajinu podľa seba. Nájdite si v zimnom období to, čo robí radosť vám.