Začínate cvičiť? Vyhnite sa týmto 4 chybám!

Patríte k tým, ktorí len začínajú s cvičením? Alebo ste už začali nespočetne veľakrát, no nikdy ste nevydržali dlhšie ako pár mesiacov? Jedným z najčastejších dôvodov prečo začiatočníci vzdajú svoje snaženie hneď ako vyprchá ich počiatočné nadšenie z cvičenia je, že robia jednu (alebo aj viac) chýb, ktorým sa však dá jednoducho vyhnúť. Tieto chyby sú väčšinou spôsobené nevedomosťou, ľahostajnosťou alebo nedostatkom informácií. Môžu zapríčiniť, že rýchlo stratíte motiváciu, lebo nevidíte žiadne výsledky, alebo v tom horšom prípade, môžu viesť zraneniu. Ktoré chyby to sú a ako sa im vyvarovať?

0
348

1Nemáte cieľ a neviete poriadne čo a prečo cvičíte

Nech už začínate s akoukoľvek aktivitou, je dôležité stanoviť si jasný cieľ. Mali by ste mať jasno v tom, prečo robíte, to čo robíte. Cieľom môže byť zlepšenie kondície, redukcia váhy, rast svalovej hmoty alebo dobrý pocit, že niečo robíte pre seba a svoje zdravie. Bez jasného cieľa sa vaša motivácia vytratí veľmi rýchlo. Na druhej strane vás však určite nakopne, keď uvidíte, že sa pomaly približujete k želanému výsledku. Prvý krok je uvedomenie si a zhodnotenie svojho súčastného stavu. Na základe toho si treba určiť, kam sa chcete posunúť a ideálne aj za aké časové obdobie. Len tak budete môcť sledovať a hodnotiť svoj progres. Takisto je vhodné vedieť, aký význam má každý jeden pohyb, ktorý vykonávate. Vedieť, na čo sú zamerané jednotlivé cviky a ktoré svaly pri nich zapájate. Niektoré pohyby slúžia na rozohriatie, rozcvičenie, iné na posilnenie alebo naopak na uvoľnenie. Preto sa nebojte pýtať. Či už ste na skupinovom alebo osobnom tréningu, inštruktor by vám mal všetko objasniť a vysvetliť, aby ste mali vo všetkom jasno. Ak budete len slepo nasledovať a opakovať čo robia ostatní, môže sa stať, že cvik zle pochopíte a v dôsledku nesprávnej techniky nebude mať požadovaný efekt a vaša snaha bude zbytočná. Nehovoriac o tom, že si môžete ublížiť.

Späť