Zásady pitného režimu (nielen) v lete

Piť veľa vody a minerálok - zdá sa, že jasnejšia a jednoduchšia rada neexistuje. No správny pitný režim v lete často naráža na našu lenivosť, nedbanlivosť, či jednoducho na obyčajnú nepozornosť. Tu je niekoľko rád, ktoré vám v horúcom lete uľahčia život.

0
23021

Po celý rok

V súvislosti s horúcim slnečným počasím, ktoré k nám momentálne prichádza je potrebné zdôrazniť potrebu dostatočného príjmu tekutín. Poctivé dodržiavanie pitného režimu by však malo byť záležitosťou celého roka a nie len sezónnym trendom. Vaše telo potrebuje dostatočný prísun vody a najmä minerálov aj v zime a v chladnejšom počasí.  V lete je však táto potreba vzhľadom na vysoké teploty pochopiteľne o čosi intenzívnejšia. Poďme si preto povedať niekoľko jednoduchých rád, ktoré môžu prispieť k vášmu plnohodnotnému a zdravému prežitiu leta.

Denný príjem

V lete by ste mali denne vypiť minimálne 3 litre tekutín. V prípade väčších strát tekutín potením počas športu, či inej aktivity je potrebné adekvátne zvýšiť aj ich príjem. 3 litre sú však zlatým priemerom, ktorého by ste sa určite mali držať. Prečo? Dodržiavanie tejto hranice sa pozitívne prejaví napríkad aj na vašom metabolizme, ktorý sa optimalizuje. Telo s takýmto príjmom tekutín ich má dosť na to, aby bez problémov prebiehala látková výmena, aby sa detoxikovalo, čistilo a počas letných páľav malo dostatok energie na celý deň.

Zdroj a teplota sú taktiež dôležité

Pri príjme 3 litre denne je však dôležité zdôrazniť, že káva a alkoholické nápoje sa nerátajú. Tie vám skôr energiu a tekutiny zoberú ako doplnia. Tekutiny by ste mali doĺňať predovšetkým prostredníctvom nie príliš studených (nebezpečenstvo prechladnutia) nealko nápojov, minerálnych vôd, ale aj ovocia, či zeleniny, v ktorých sa voda a najmä zdravé minerály nachádzajú prirodzene.

Minerály, minerály a ešte raz minerály

Keď už hovoríme o mineráloch, nemali by sme predovšetkým zabúdať na minerálne vody, ktoré nám okrem tekutín dodávajú životne dôležité minerály ako vápnik, draslík, sodík či horčík. Slovensko je známe ako krajina stoviek minerálnych prameňov a bola by škoda, ak sme ich bohatstvo nevyužívali naplno.

Minerálna voda Budiš v sebe spája všetky vyššie spomínané atribúty – skvele chutí a je ľahko prenosná vďaka čomu ju môžte mať so sebou počas celého dňa. Zároveň obsahuje vápnik, sodík, horčík a draslík a zabezpečí vám nielen pravidelný príjem tekutín, ale aj pravidelný príjem minerálnych látok. Minerálna voda Budiš je dostupná vo verziách tichá, jemne perlivá aj perlivá a každý milovník minerálnych vôd si teda môže prísť na tú svoju špecifickú chuť.

Nezabúdajte preto v lete na dôležité tekutiny a minerály. Nezabúdajte na svoju pravidelnú dávku Budišu. Lebo „Ak ju raz začnete piť, neviete s tým prestať.“