7 kníh, s ktorými je doma radosť cvičiť

0
85

Cvičiť môžeš aj doma. To dobre vieš. Už si sa o to pokúšal. Dokonca viac krát. Na internete je veľa článkov a videí, ktoré sa ti v tvojom odhodlaní snažia pomôcť. Márne. Hľadáš niečo ucelenejšie, v najlepšom prípade celý tréningový plán. Vybrali sme 7 kníh, v ktorých nájdeš presne to, čo hľadáš. Inšpiruj sa. 

1. Joga Namaslay (Candace Moore)

Joga Namaslay (Candace Moore)
zdroj foto: pantarhei.sk

Joga. Upokojuje telo aj myseľ. Čerpaj z vlastnej vnútornej sily a prekonávaj seba samého. Do jej tajomstiev ťa vďaka tejto knihe zasvätí úspešná učiteľka jogy Candace Moore, ktorej sa vďaka joge podarilo prekonať nebezpečnú chorobu a depresie. NAMASLAY obsahuje súbor východných cvičení a pravidelných meditácii.

Čo v knihe nájdeš? 

  • skombinované pôvodné prístupy k joge s moderným vnímaním
  • 100 jogových ásan rozdelených podľa úrovní a skúseností
  • 30 dňový jogový program zameraný na redukovanie stresu
  • aktivuješ vnútornej sily
  • zmierniš bolestí chrbta

Kniha je vhodná pre tých, ktorí jogu nikdy necvičili, aj pre profesionálnych športovcov. Dopĺňajú ju farebné fotografie, na ktorých je každá ásana dokonale znázornená, aby si ju cvičil správne. Kniha NAMASLAY vás svetom jogy prevedie s humorom a láskou. Joga prináša benefity, ktoré si ťa získajú.


2. Powerjoga (Christa G. Tranczinskiu, Robert S. Polster)

Powerjoga (Christa G. Tranczinskiu, Robert S. Polster)
zdroj foto: pantarhei.sk

Jogu už máš v malíčku a hľadáš niečo náročnejšie? Vyskúšaj powerjogu. Program, ktorý ti táto kniha predstaví má podobný efekt ako beh, či cvičenie s činkami

Prečo je taká skvelá? 

  • aktivuje srdce a krvný obeh 
  • spája pohyb s meditáciou
  • je zameraná na kondíciu, zlepšenie vytrvalosti, rovnováhy, sily a celkového uvoľnenia
  • pomáha vyrovnať sa so stresom a dosiahnuť život naplnený optimizmom a radosťou

Zostaň doma a cvič. Na powerjogu veľa miesta nepotrebuješ.Celý cvičebný plán je jednoducho vysvetlený a určený začiatočníkom aj pokročilým. V knihe okrem iného nájdeš: 

  • zahrievacie a posilňovacie cviky
  • cviky zamerané na zlepšenie telesnej rovnováhy
  • dychové a meditačné cviky

3. Telo ako posilňovňa: 90-dňová výzva pre ženy (Mark Lauren a Joshua Clark)

Telo ako posilňovňa: 90-dňová výzva pre ženy (Mark Lauren a Joshua Clark)
zdroj foto: pantarhei.sk

Kedy, keď nie teraz? Vyskúšaj 90-dňovú výzvu pre ženy a pomaly, ale isto sa dopracuj k postave, ktorú si vždy chcela. Nájdi si čas na seba a čas a energiu, ktorú si doteraz venovala každodenným pracovným a rodinným záležitostiam investuj do cvičenia. Cvičiť doma ti nič nebráni.

Chceš vedieť, prečo patrí medzi tie najvýhľadavanejšie? 

  • cvičenie na každý deň, presne podľa plánu
  • sú v nej presne podelené a rozpísané dni v týždni, počas ktorých máš cvičiť
  • vhodná pre začiatočníkov aj pokročilých
  • poctivé dodržiavanie jednotlivých cvikov a rád ti pomôže zatočiť s nadváhou
  • 20 minút 4-krát do týždňa si nájde každý
  • cviky môžeš cvičiť doma, bez zbytočného náradia

4. Telo ako posilňovňa: 90-dňová výzva pre mužov (Mark Lauren a Julian Galinski)

Telo ako posilňovňa: 90-dňová výzva pre mužov (Mark Lauren a Julian Galinski)
zdroj foto: pantarhei.sk

Mužské telo sa od ženského líši už na pohľad. Aj preto sa autori rozhodli venovať jednu knihu ženám a jednu mužom, aby sa im telo podarilo pretvoriť do jeho najdokonalejšej podoby už za 90 dní. Správne zvolené cviky a výživa ti pomôžu sa k nej dopracovať za naozaj krátky čas. Cvičíš doma, bez prístrojov, iba s hmotnosťou vlastného tela. Celý 90 dňový program je upravený tak, aby z teba za 3 mesiace dostal úplné maximum. V knihe nájdeš všetko, čo na najbližších 90 dní potrebuješ. Nie je to len o cvičení Potrebné je upraviť aj stravu. Autori 90-dňovej výzvy to dobre vedia.


5. Posúvame hranice (Al Kavadlo)

Posúvame hranice (Al Kavadlo)
zdroj foto: pantarhei.sk

Na budovanie explozívnej sily a vyšportovanej postavy ti vďaka tejto knihe stačí len tvoja vlastná hmotnosť. Kráčaj po stopách veľkých majstrov cvičenia s vlastnou hmotnosťou a dopracu sa k postave, o ktorej si doteraz len sníval. Kniha je plná rôznych cvikov a motivácie, ktorá je pri vykonávaní jednotlivých cvikov nevyhnutná.  

Čo táto kniha sľubuje?

  • výkonné, funkčné a beštiálne silné telo
  • telo, ktoré dokáže rozdávať poriadne rany
  • telo, ktoré si vynucuje pozornosť dokonalou fyzičkou, uzlami svalov, hrdosťou a sebavedomím
  • telo, ktoré dokáže podávať výkony na hranici fyzických schopností

Ku každej svalovej partii a cviku sa autor vyjadruje zvlásť a na záver ti nechajú priestor na vytvorenie tvojho vlastného tréningového plánu. Inšpiruj sa autorovými vlastnými návrhmi a vytvor si tréning z ľubovolných cvikov rôznej náročnosti. Kniha ťa postupne prevedie od základných cvikov k tým zložitejším


6. Posilování na anatomických základech (Bret Contreras)

Posilování na anatomických základech (Bret Contreras)
zdroj foto: pantarhei.sk

Táto kniha ti ukáže, ako môžeš postavu tvarovať bez činiek, trenažérov a iných drahých pomôcok. 80 najúčinnejších posilňovacích cvikov a ich variánt s využitím váhy vlastného tela zameraných na základné svalové skupiny (paže, hrudník, ramená, chrbát, stred tela (core), zadok, stehná a lýtka). Cvičiť ich môžeš všade. Aj doma.

Cvičenie podľa tejto knihy ponúka:

  • zvyšovanie sily
  • budovanie svalovej hmoty
  • spaľovanie tukov
  • tvarovanie postavy

Jej farebné ilustrácie sú doplnené podrobným popisom, aby sa ti jednotlivé cviky vykonávali čo najlepšie. Pri každom cviku sú veľmi pekne znázornené svaly, ktoré pri ňom používaš spolu s kĺbami, väzami a šľachami, aby si mal aspoň predstavu o tom, ako telo pri každom pohybe pracuje. 

Tréner posilňovania Bret Contrerase ťa naučí, ako cviky meniť a kombinovať tak, aby bol tvoj tréning úspešný a nikdy ťa neprestal baviť.


7. Päť Tibeťanov (Christopher S. Kilham)

Päť Tibeťanov (Christopher S. Kilham)
zdroj foto: pantarhei.sk

Tento systém jednoduchých, ale veľmi účinných jógových cvikov vznikol v Himalájach. Do Európy ho priviedol dôstojník britskej armády Christopher S. Kilham a ľudí, ktorí sa snažia zdravšie žiť, ho učil od roku 1978.

Tu je tajomstvo jeho úspechu: 

  • dokáže výrazne zvýšiť fyzickú silu, pružnosť a duševnú bystrosť
  • spoznáš oslobodzujúci účinok týchto cvikov na vrodenú energetickú silu ľudského tela a mysle
  • pravidelné cvičenie zmierňuje napätie a stres, zlepšuje dýchanie a trávenie
  • blahodarne pôsobí na kardiovaskulárny systém
  • oživuje zmysly, aktivuje životnú energiu a pomáha pri sebapremene
  • vedie k hlbokému uvoľneniu a pohode

Skombinuj silové cvičenie s jogou. Na to, čo je pre tvoje telo najlepšie určite prídeš. Čo tak začať deň s pozdravom slnku alebo 5 tibeťanmi? Ráno joga, poobede niečo náročnejšie. Dobrá kombinácia, čo povieš? 


Neváhaj. Zmeniť život ti naozaj môže len jedna knižka! Mňa zlákala Telo ako posilňovňa: 90-dňová výzva pre ženy. Ktorá sa najviac páči tebe? Kým ti ju kuriér prinesie, vyskúšaj cviky, ktoré zvládneš aj doma

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.