- Reklama -

Bábätko v rodine zmení život každej matky. Prvoradými potrebami sa stávajú potreby bábätka, o ktoré sa mamičky starajú 24 hodín denne. Dámy, nezabúdajte však aj na seba, aby ste neupadli do kategórie „člupky domácej“ a o svoj zovňajšok sa starajte naďalej. Popôrodné kilá len tak samy od seba nezmiznú. Športovať sa predsa dá aj s drobcom.

Veľa žien po pôrode spadne do každodennej rutiny, ktorá sa točí len okolo starostlivosti o bábätko. I keď je to z počiatku veľmi náročné, najmä pri prvom bábätku, no rovnako dôležité je nájsť si čas aj na seba a starať sa o popôrodné kilá, aby ste sa cítili v pohode a spokojne. Je veľa športových aktivít, ktoré môžete prispôsobiť dieťaťa. Dôležité je mať chuť, odhodlanie a nájsť si správnu športovú aktivitu, ktorá bude vyhovovať vám aj bábätku.

Kráčajte

So zložitými športovými aktivitami nemôžeme samozrejme začať hneď po návrate z pôrodnice. Z počiatku sa venujte Kegelovým cvikom – cvikom na posilnenie panvového dna. V prípade cisárskeho rezu cvičte predurčené cviky na posilnenie brušných svalov. So športom počkajte, až kým sa vám všetko nezahojí a lekár vám povolí športové aktivity. Zhruba po dvoch až troch mesiacoch sa môžete venovať športovým aktivitám, ktorým ste sa venovali už pred pôrodom. Jednou z najprirodzenejších športových aktivít, ktoré môžete vykonávať s bábätkom je chôdza.

14 tipov ako na neposlušné brucho

Ak ste po cisárskom reze, prispôsobte jej tempo zdravotnému stavu. Nikdy nechoďte cez bolesť. Vaše telo samo povie, koľko je pre neho prípustné. Ak ste milovníkmi túr, nie je najmenší dôvod, prečo by ste sa ich mali vzdať. Dnešné nosiče pre bábätká umožňujú komfortné nosenie, takže nie je dôvod, prečo by ste sa nemohli vybrať napríklad aj na dlhšiu túru. Drobec bude v pokoji na tele matky a vy môžete spaľovať kilečká, ktoré vám zostali navyše.

Joga s bábätkom

Azda nič vás lepšie nedostane po pôrode do formy, ako joga. Jogové cvičenia určené pre mamičky sú zamerané na návrat fyzickej kondície pred pôrodom, dychové cvičenia a relax. Takáto forma cvičenia napomáha k rýchlejšej rekonvalescencii. Navyše existujú už jogové cvičenia, na ktoré si môžete so sebou zobrať aj bábätko. Počas cvičenia sa na vás môže pozerať, spinkať alebo ho môžete do niektorých cvikov aj zapojiť.

Beh s kočíkom

Ak ste sa tešili najmä na behanie, nie je dôvod, prečo otáľať. Jedine, na čo musíte myslieť je správny výber kočíka a bežeckú trasu, aby nedošlo k úrazu bábätka. Kočík by mal byť ľahký, športový a dobre manipulovateľný. Vyhliadnite si terén, po ktorom sa vám bude s kočíkom dobre bežať. Behom zabijete dve muchy jednou ranou: drobec je na čerstvom vzduchu a vy robíte tiež niečo pre seba.

Kvety na tanieri – úlet zdravého životného štýlu?

Pozor však, beh s kočiarikom je úplne iný, ako beh na ktorý ste boli zvyknutá. V prvom rade je dôležité si uvedomiť, že pred sebou tlačíte kočiarik, a teda si pri behu nemôžete pomôcť rukami, ktoré máte položené na jednom mieste. Zaťažujete tým nielen ruky, ale aj ramená. Ďalšou zmenou je, že robíte menšie kroky. Kočík je však veľkou pomocou pri strečingu.

Strollering

Pomerne nová cvičebná metóda je tzv. strollering, ktorého zakladateľkou je Edita Bergová pochádzajúca z Českej republiky. Základom tohto cvičenia je chôdza s kočíkom, zostava rôznych kardio cvikov na čerstvom vzduchu a kombinácia Pilates cvikov, ktorými si precvičíte panvové dna. Zapojením správnej techniky dýchania a športovej chôdzi sa mamička dostane do psychickej a fyzickej pohody. V zimných mesiacoch môžete samozrejme cvičiť aj v interiéry.

RAW torta pre čokoholikov

Okrem náučných videí na internete sa môžete zúčastniť tejto novej cvičiacej metódy aj osobne s ostatnými mamičkami. Pri osobnej účasti na strollering cvičeniach sa venujete svojmu bábätku, sebe a navyše ste v kontakte aj ostatnými mamičkami, čo pozitívne vplýva na psychiku ženy. Na Slovensku momentálne máme len dve inštruktorky, no pevne veríme, že sa tento druh fitnesu pre mamičky spopularizuje a rozšíri sa aj do ďalších miest.

In-line korčule

Pre akčnejšie mamičky je tu in-line korčuľovanie, teda korčuľovanie spolu s kočíkom. Pri takomto druhe športu naberáte fyzickú kondičku, posilňujete stehenné svalstvo, zadok, chrbát, ale aj brucho. Porovnať ho môžeme s behom, pretože rovnako zabrať dostávajú aj pľúca. Výhodou je, že pri korčuľovaní nedochádza k takým nárazom na kĺby ako pri behu. Dôležité však je, aby ste nebola nebezpečná pre seba, ostatných okoloidúcich a naučiť sa správne brzdiť. Vyberajte si rovné povrchy, nie kopce, lebo by to mohlo nedobre dopadnúť pre vás a  spokojne spinkajúceho drobca. I v tomto prípade si vyberajte kočíky, ktoré sú rovnako ako pri behu, vhodné na šport.

- Reklama -