- Reklama -

Životný štýl súčasnej doby zdraviu príliš nepomáha. Rýchla komunikácia, málo času ako výhovorka a pozornosť venovaná zdraviu iba v horších prípadoch. Typické znaky nelichotivého lifestylu, ktorý sa však dá upraviť, ak sa zameriate sa niekoľké jednoduché kroky a zmeny vo vašom živote.

Digitálna doba prináša nielen benefity, ale na opačnej strane aj straty, najmä čo sa týka zdravotnej kondície. Vedeli ste, že podľa Svetovej zdravotníckej organizácie WHO patria medzi časté zdravotné problémy súčasnosti bolesti chrbta a poruchy zraku? Častá práca za počítačom, sedavé, monotónne zamestnanie alebo nesprávne sedenie či celkovo narušená funkčnosť tela, prispievajú ku komplikáciám.

Výsledky z online nástroja Indexu zdravia Walmark*, ktoré stoja za zamyslenie:

  • 42 % žien a 47 % mužov zo Slovenska denne sedí viac ako 6 hodín pred monitorom.
  • 62 % mužov a 66 % žien má sedavé zamestnanie alebo väčšinu dňa sú v jednej pozícii.
  • iba 48 % žien a 47 % mužov z opýtaných si telo precvičuje počas dňa.

Dostaňte zlozvyky pod kontrolu

Pohyb ako súčasť dňa aj života

Pohyb podporuje metabolizmus, pomáha udržiavať štíhlu líniu a vďaka nej sa v tele uvoľňujú endorfíny, čím sa my cítime šťastnejšie. Šport napomáha aj imunite, znižuje krvný tlak, zvyšuje sebavedomie a zlepšuje spánok. „Cvičenie vám pomôže získať vašu vnútornú silu, posilní vás v situáciách, v ktorých ste predtým nedokázali byť odvážni. Vďaka cvičeniu sa udržiava telo a myseľ v dobrej kondícii a aktivite,“ hovorí Soňa Sedláčková, ambasádorka Indexu zdravia Walmark a autorka špeciálneho tréningového programu SOM.

Názor odborníka

MUDr. Zuzana Kala Grofová
MUDr. Zuzana Kala Grofová

Klinická výživová poradkyňa MUDr. Zuzana Kala Grofová hovorí, že najviac pacientov sa sťažuje na nadváhu a i napriek hrozivým výsledkom neradi menia zaužívaný životný štýl. Radí zaradiť pravidelný pohyb, vyváženú stravu, pokojný spánok, pozitívne myslenia a dobré vzťahy. Za alfa-omegu považuje prevenciu. Na podporu zlepšenia zraku radí: „Lutein je žltý karotenoid, má antioxidačné účinky. Hromadí sa v sietnici, chráni ju tým, že pohlcuje modré svetlo a ničí voľné radikály. Je obsiahnutý v listovej zelenine, hlavne v kapuste a špenáte.“ 

3 spôsoby ako posilniť zrak:

  1. Vyvážená strava, bohatá na minerály a vitamíny: A, betakarotén, E, C, zinok, meď.
  2. Cviky na posilnenie očného svalstva.
  3. Kvalitný spánok aspoň 6-8 hodín a pravidelné 10-minútové oddychy očí po každej hodine pri monitore počas pracovného dňa.

Multifunkčné výživové doplnky predstavujú ideálnu formu, ako podporiť imunitný systém, orgány, svaly a kosti. Dostaňte sa do fyzickej i psychickej pohody a buďte pripravení́ prijať každodenné výzvy. Ak nestíhate konzumovať všetky vitamíny v prirodzenej podobe, vyskúšajte doplnkovú výživu.  Výživový doplnok LuteinPLUS od spoločnosti Walmark je obohatený o zinok a vitamín E, ktoré pôsobia ako silné antioxidanty, a tak prispievajú k ochrane buniek pred oxidatívnym stresom.

* Výsledky z online testu Indexu zdravia boli zozbierané v období 1.1-31.5. 2018. Do online testu sa zapojilo počas tohto obdobia 25 475 respondentov zo Slovenka a 47 845 respondentov z Českej republiky.

Nenechaj si újsť náš nový športový katalóg plný skvelých produktov.

- Reklama -