Opráš adrenalín s piatimi atraktívnymi športami

2
- Reklama -

Opráš adrenalín s piatimi atraktívnymi športami. Z času na čas na každého športovca raz príde útlm, kedy nevie, čo so sebou. Chcelo by to nový vietor do plachiet. Niečo, čo ešte nikdy v živote nevyskúšal. Vyberajte preto, čo vás zaujme!

Powerbocking

Inými slovami ide o skákacie sedemmíľovétopánky, ktoré sú veľkým športovým hitom. Pre niekoho je to extrémny šport, pretože sa na nich dajú prevádzať extrémne akrobatické kúsky, skákať do dvojmetrovej výšky, dokonca dosiahnuť až 30 km/h rýchlosť, no pre iných môžu poslúžiť na rekreačné vyžitie. Každopádne, sú tu pre všetkých, ktorí s nimi chcú zažiť obrovské dobrodružstvo, a pritom sa udržať vo forme či schudnúť. Pružinové skákacie topánky si v roku 2004 v Spojených štátoch dal patentovať

TIP: Fit recept: Kokosovo-banánová torta s proteínom – nepečená

Alexander Böck z Nemecka a mohli sme ich vidieť aj na záverečnom ceremoniáli v roku 2008 olympijských hier v Pekingu. Hoci sa na prvý pohľad podobajú na protetické pomôcky, ktoré používajú paralympionickí atléti, nemali by sme si ich zamieňať. Ich predchodcom pár rokov dozadu boli Kangoo jumps športové topánky, za pomoci ktorých sa vytvoril aj nový druh aerobiku – kangoorobik. Športovci ich využívajú aj dnes, no fungujú však na inom princípe ako “sedemmíľovky”.

Užite si športovú voľnosť

Používaním skákacích topánok totiž spálime oveľa viac kalórii ako pri behu. Navyše narozdiel od trampolíny si na skákacích topánkach môžete užívať voľnosti a skákať, kde sa nám zachce. Strach zo stability nie je na mieste, pretože celá váha sa pri vzpriamenom držaní tela drží na pätách a je jednoduché naučiť sa s nimi nielen skákať, ale aj behať či chodiť. Pri tomto športe sú nevyhnuté chrániče na kolená, lakte a na dlane.

Aj zo zdravotných dôvodov

Slúžia nielen na redukciu hmotnosti, vytvarovanie postavy, hlavne na problematických partiách ako sú stehná, zadok, brucho či na zvýšenie kondície, ale aj na rehabilitačné účinky. Lekári ich odporúčajú, pretože dokážu chrániť a posilňovať členky, bedrá, kolená i chrbticu. Skákanie a cvičenie na týchto topánkach sa oplatí používať pri bolestiach kĺbov, lebo špeciálna obuv sa odráža od zeme a pri dopade bráni prudkým nárazom. Kĺby sú tak vystavené minimálnej záťaži, pretože do pohybu sa zapája takmer deväťdesiat percent svalstva celého tela.

Slackline, wasserline alebo longline?

Slacklining. Čo to je? Jedným slovom povedané moderné chodenie po popruhu alebo odborne povedané po lajne. Povrazolezectvo sa v dnešnej dobe teší veľkej zábave. Je to mladý šport, ktorým sa istým spôsobom dá odreagovať od každodenného stresu. Taktiež je skvelým tréningom rovnováhy a správného držania tela. Udržať balanc na päťcentimetrovej lajne je jedna veľká veda, ale nie nemožná. Chodenie po nej má veľa spôsobov. Závisí od druhu lajny, od jej umiestnenia – do výšky alebo popri zemi či nad vodou, ale aj od jej ťažnosti. Odtiaľ toľko názvov. Slacklining nie je len šport, ale aj spôsob života. Niektorých ženie túžba navštíviť tie najkrajšie miesta na zemi, o ktorých môže väčšina ľudí len snívať.

…line

Na povrazolezectvo 21. storočia sa používa základná slackline, ktorá je dlhá do 20 metrov. Tá je napnutá nízko nad zemou. Svojimi špecifickými prvkami či disciplínami sa však časť názvu mení. Lajna určená pre skákanie trikov sa nazýva trickline. Používa sa špeciálne pružnejší popruh, čo umožňuje skúseným borcom dokonca skákať saltá. Klasické slackline nie je pružné ako trickline, takže si na nej užijeme trochu menej zábavy a báť sa jej nemusia ani úplní začiatočníci.

TIP: Jedzte zdravšie, behajte lepšie!

O niečo dlhšia lajna, nad 30 metrov, je označovaná za longline. Chodí sa po 2,5 cm popruhu s cieľom prejsť čo najdlhší úsek. Momentálny svetový rekord je 384 metrov a patrí Jerrymu Miszewskemu a Chrisovi Rigbymu. Kráľovskou disciplínou medzi lajnami býva právom označovaná hightline – chodenie po popruhu vo výškach od 5 metrov. Zvyčajne je to vysoko nad skalami a roklinami. Hovorí sa, že čím je lajna natiahnutá vyššie, tým lepšie, ale to je už o inom. O kráse, preverení pevných nervov a psychiky, v neposlednom rade aj o (ne)bezpečnosti.

Freeline Skating

Je to zážitok z jazdy na kolieskovom skejte. Fenomén, ktorý v roku 2003 navrhli v San Franciscu. Odborníci jednoducho spojili skateboard a kolieskové korčule do jedného celku. Výhoda je v tom, že pohyb na týchto kolieskach umožní absolútnu slobodu pohybu obom nohám nezávisle od seba, čo pri skejtovaní veľmi nejde. Novodobým skejterom to prináša možnosť vytvárať nové triky a obraty. Pohyb je možný dopredu aj dozadu, do kopca i z kopca, stačí sa len telom otáčať zo strany na stranu, bez odrážania. Tým, že sa pri freeline skatingu dajú zapájať všetky svaly podľa spôsobu jazdy a pohybu, je výborný ako pomôcka pri aeróbnom a kondičnom cvičení.

Niečo iné, ako skejt alebo inline korčule

Kto sa na ne prvýkrát postaví, bude chvíľu trvať, kým si na ne zvykne. Prvým prekvapením, že sú ozaj iné, je ich váha. Sú ťažšie, ako vyzerajú, no aj tu máme na výber z viacerých materiálových a finančných alternatív. Väčšinou sa ich skejter naučí ovládať za jeden deň, no je to výzva aj pre úplného športového začiatočníka.

TIP: Bikiny fitneska Saskia Cakoci po životnom roku: „Výzvam už hovorím ÁNO“

Ovládanie ponúka viacero možností ako klasický skejtboard, aj preto sa tešia väčšej obľube. Okrem slobody pohybu, je tu jednoduchšie ovládanie či brzdenie. Takže, ak hľadáte niečo iné a nové, freeline skejty by mohlo byť pre vás to pravé.

Aquaskipping

Waterbird alebo “vodný vták” pochádza z Austrálie a umožňuje pohybovať sa po vodnej hladine rýchlosťou až 30 km/h. Nevyzerá dvakrát vábne, ale dá sa na ňom prekvapivo dobre vyskákať. Je to kovové vodné skákadlo, s ktorým nuda nehrozí. Aj keď tento špáš čosi stojí, viac investovať už nemusíte. Nepotrebuje totiž žiadne palivo ani špeciálnu výbavu, stačí len akákoľvek vodná plocha. Vďaka pohybom hore a dole sa vyrába energia, ktorá uvádza aquaskipper do pohybu, bez hluku a výparov, takže tým neznečisťujeme prírodu. Naučiť sa ho ovládať je jednoduché. Stačí len nastúpiť na vyvýšenú prítlačnú plochu a vlastným pohybom ho uviesť do chodu, riadidlami sa učuje smer. Kto má rád vlny, ten ho využije aj pri mori. Jeho ľahká konštrukcia umožňuje okrem skokov aj surfing po vlnách.

Nielen na zábavu

Okrem toho, že pohyby na vodnej hladine vyzerajú z pohľadu diváka smiešne a pre skippera je to taktiež zábava, preverí dobre jeho kondičku a spáli kalórie. Ak hľadáte neobyčajný druh adrenalínu, rozhodne vyskúšajte aquaskipper, na ktorom sa nudiť nebudete.

POGO skating

Ďalšia zábava v podobe skákacích trikov a vyžitia prináša už dobre známa pogo tyč. Tyč v tvare písmena T s pružinou umožní skákanie dopredu, dozadu či rôzne triky. Kto nechce veľa investovať do športového náčinia, mal by si zaobstarať pogo tyč. Je určený tak začiatočníkom, ako aj skúseným skokanom. Aj keď sa skákacie tyče vyvýjajú už cez jedno celé storočie, ich novodobú podobu si dali patentovať

TIP: Behajte bez stresu!

Nemci Hans Pohlig a Ernst Gottschall ešte v roku 1920. Z iniciálovej skratky ich priezvisk vznikol názov PO-hling GO-ttschall. Najmodernejšie pogo tyče so sebou priniesli aj verzie (Xpogo) pre ľudí milujúcich extrémne kúsky, pretože pomocou nich sa dá dosiahnuť veľmi veľkej výšky.

Balanc nadovšetko

Pri skákaní dokonale precvičíte celé telo, hlavne ramená a nohy. Skúsení športovci sa môžu vyblázniť pri trénovaní veľmi zaujímavých trikov. Pogo tyč je vyhľadávaná aj kvôli nácviku rovnováhy na prípravu pre akékoľvek ďalšie športy. Pogo sa veľmi dobre ovláda a patrí medzi tie bezpečnejšie športovo-zábavné nástroje. V prípade nepodareného skoku sa dá ešte vždy dopadnúť na vlastné nohy.

- Reklama -