Rozlúčte sa s tukom na chrbte pomocou nasledujúcich tipov

5
Rozlúčte sa s tukom na chrbte pomocou nasledujúcich tipov
Rozlúčte sa s tukom na chrbte pomocou nasledujúcich tipov
- Reklama -

Rozlúčte sa s tukom na chrbte pomocou nasledujúcich tipov. Hneď ako sa váš tuk začína ukazovať aj na chrbte v podobe nepekných záhybov, viete, že máte problém. Je preto potrebné podniknúť určité kroky na jeho odstránenie. Tie najlepšie vám teraz prezradíme.

1. Skontrolujte si, či jete naozaj zdravo

Ak sa snažíte držať diétu a pritom aj cvičíte, uistite sa, že to, čo jete, je naozaj ušité na mieru práve pre vás. Potraviny, ktoré jeme, zohrávajú veľkú úlohu v tom, čo sa deje s naším telom a trávením. Pravdepodobne niekde nastala chyba.

lose-back-fat

2. Cvičte premyslene

Skúste si spočítať, ako často a ktoré cviky cvičíte. Už dávno neplatí, že čím viac brušákov urobíte, tým menšie brucho budete mať. Na zhodenie tukovej vrstvy je potrebné v prvom rade cvičiť kardio cviky aspoň 1 hodinu najmenej 5-krát týždenne. Ak budete chcieť intenzívnejšie kardio cvičenie, skúste intervalový tréning, pri ktorom striedate ťažšie a ľahšie zaťaženie svalov po dobu niekoľkých sekúnd. V praxi to vyzerá napríklad takto: 30 sekúnd maximálneho zaťaženia a 60 – 90 sekúnd ľahšieho zaťaženia (jeden interval).

TIP: Ladislav Jankovič: „Bežná strava musí byť základ, doplnky sú len pomôckou“

Takto by ste mali cvičiť aspoň 15 minút, keď vystriedate približne 8 intervalov. Efektné sú cviky zamerané najviac na chrbtové svalstvo. Sem spadá napríklad boxovanie. Jeden interval boxovania vyzerá asi takto: 30 sekúnd sa snažíte s čo najväčšou silou a rýchlosťou udierať do vreca, následne 60 – 90 sekúnd oddychujete, dýchate, prípadne poskakujete na mieste. Pri tomto type tréningu rátajte s väčšou svalovicou. Taktiež sa odporúča začať s ním až po niekoľkominútovej rozcvičke. Ak sa pýtate aj na to, ako často, odpoveď znie 2-krát, no maximálne 3-krát týždenne. Po intervalovom tréningu doprajte telu 48-hodinovú regeneráciu.

3. Precvičte sa do vyššieho levelu

Cieľom efektívneho zhodenia tukových vrstiev je prepracovať sa z menej náročného intervalového cvičenia (bicyklovanie a iné) až po ten najnáročnejší, akým je beh a predovšetkým šprint. Na tejto ceste k šprintu je dobré striedať pohybové cviky intervalového typu, pretože časom dochádza ku zvyku, prispôsobeniu sa. Svaly si na daný druh záťaže zvyknú a začnú stagnovať. Budete stáť na mieste a vaše tuky s vami. Vhodné je preto striedať hornú a dolnú partiu tela. Jediná pohybová činnosť, na ktorú sa vaše telo nedokáže plnohodnotne adaptovať, je šprint (rýchlostný beh). Šprint je najefektívnejšia, ale pravdepodobne aj najnebezpečnejšia forma intervalového pohybu (hrozí pád). Beh je najprirodzenejšia pohybová činnosť pre človeka a čím vyššia je rýchlosť behu, tým viac svalov sa zapája do pohybu (od kostrových svalov až po svaly brucha a telesného jadra).

Buckwheat_and_products_from_it_01

4. Chudnite s pohánkou bez hladovania

Pohánka je veľmi zdravá a prospešná potravina, na ktorú sa často nemyslí ako na jedlo, ktoré by ste mali určite zaradiť do svojho jedálnička. Pritom sú preukázané účinné liečebné dopady na mnoho zdravotných problémov. Okrem toho, že zlepšuje pamäť a je ideálnou „potravou“ pre mozog, kvety pohánky majú liečivé účinky na dýchacie ústrojenstvo a pľúca (zničíte tak kašeľ, hlieny, katar).

TIP: Kokosová voda – zázračný nápoj nielen pre športovcov

Aj zmes listov a kvetov má svoje účinky. Spolu pomáhajú liečiť aterosklerózu ciev. Pohánka zmierňuje účinky žiarenia po chemoterapii a únavu po nadmernej duševnej práci. Pohánka vám dokáže pomôcť aj s kardiovaskulárnym ochorením, a to najmä pri vysokom krvnom tlaku a pri zažívacích ťažkostiach. Dobrou správou je, že ju môžu konzumovať aj celiatici. Neobsahuje lepok.

Pri požívaní ako lieku na chudnutie je vyhľadávaná aj preto, že pri nej nepociťujete hlad. Zaručene vás zasýti. Ide o nízkokalorickú potravinu, ktorá obsahuje veľké množstvo proteínov, aminokyselín, železa, horčíka, draslíka, fosforu, jódu a vitamínov B1, B6 a P. Odborníci na výživu ju preto často odporúčajú zahrnúť do menu pacientov s anémiou, hypertenziou či ochorením pečene. Diéta s pohánkou trvá 14 dní. Po dvoch týždňoch stratíte približne 3 až 4 kilogramy a zároveň si prečistíte svoje črevá a vášmu žalúdku sa taktiež uľaví.

 

Recept na pohánkovú diétu:

Vo večerných hodinách pohánku zalejeme vriacou vodou, následne precedíme a opäť zalejeme vriacou vodou (1 šálka pohánky – 1,5 pohára vody). Môžete si pripraviť jednu, dve alebo aj tri porcie pohánky – toľko, koľko chcete. Odporúčame však začať s jednou šálkou a neskôr si pridávať ďalšie podľa vašej chuti. Opätovne zaliatu pohánku prikryte a nechajte ju cez noc napučať. Na druhý deň v dopoludňajších hodinách je pripravená na použitie. Môžete jej jesť, koľko chcete, bez korenia, omáčky či soli.

TIP: Aj s rakovinou sa dá hýbať

Počas celého dňa nezabudnite vypiť 1 liter kefírového/acidofilného mlieka (nie viac ako 1 %  – 1,6 % tuku). Pite veľa vody, tá je tiež potrebná. Môžete si dať kávu, ale nie viac ako dve šálky denne, a bez cukru. Je žiaduce mať však posledné jedlo 4 hodiny pred spaním.

Počas dňa môžete jesť ovocie a zeleninu (jablká, pomaranče, kapustový šalát, zeleninu, sušené slivky, lyžicu medu). Dovolená je aj dusená zelená zelenina ako je špenát, brokolica, ružičkový kel, hrach… Aj tu platí bez soli a ďalších korenín. Pohánka vám taktiež napomôže zbaviť sa veľkej chuti do jedla a navyše schudnete veľmi ľahko.

- Reklama -