Šport v prírode: 4 skvelé spôsoby, ako cvičiť v prírode
Šport v prírode: 4 skvelé spôsoby, ako cvičiť v prírode

Šport v prírode: 4 skvelé spôsoby, ako cvičiť v prírode. Radi športujete a už vás omrzelo cvičenie v telocvični alebo vo fitness? Skúste to v prírode. Ak ste navyše jej milovníkom, veľké, rozľahlé oblasti, jazerá, hory, kam až oko dovidí, vo vás vyvolajú pocit absolútnej blaženosti.

Určite poznáte ten pocit, keď sa často opakovaná činnosť zmení na rutinu. Aj taká cesta do či z fitnes telocvične alebo aj samotné rovnaké cviky. Že to neznie romanticky? Nemusíte byť frustrovaní, máme pre vás štyri skvelé spôsoby, ako cvičiť v prírode, a ktoré sú rovnako prospešné nielen pre naše telo, ale i dušu.

1. Plávanie v prírode

Existuje mnoho výhod plávania v prírode. Je to osviežujúce, plávate v prírodnej vode bez chlóru, ste obklopení krásnym výhľadom, pri ktorom sa vyplavujú endorfíny do tela… a to sme vymenovali len niekoľko pozitív.

TIP: Rozlúčte sa s tukom na chrbte pomocou nasledujúcich tipov

V skutočnosti prírodné potešenie tohto športu nie je žiadnym tajomstvom, dokonca v posledných rokoch zažívame jeho boom, pretože je v tom čosi magické. Už len samotné skákanie do vody v nás evokuje detské hry a čľapkanie sa s kamarátmi. Okrem spomienok na detstvo má prírodné plávanie aj zdravotné výhody. Studená voda pomáha upokojiť svaly, posilniť imunitný systém, pozitívne ovplyvniť krvný obeh, okysličiť mozog a naštartovať pocity šťastia vyplavením endorfínov. Tak prečo nepridať trochu vzrušenia do vášho rutinného cvičenia?

1

Bezpečnostné opatrenia:

Dávajte si vždy pozor na klzké skaly. Nikdy nepobehujte v takejto oblasti naboso. Najlepšie je zaobstarať si topánky s gumenou podrážkou. Taktiež je potrebné si uvedomiť, že plytkú vodu môže odrazu vystriedať hlboká, preto sa uistite, že plávate v pomyselnej ohraničenej oblasti, ktorú ste predtým preskúmali, a kde dočiahnete na dno. Platí to hlavne pre slabých plavcov. Nanajvýš buďte obozretní pred živočíchmi, riasami, neželanými odpadkami či spodným vírom, ktorý je zvlášť nebezpečný. Veľmi nepríjemný býva aj svalový kŕč v nohe. Snažte sa preto udržiavať primeranú vzdialenosť k brehu.

2. Chôdza a beh

Toto športové duo poskytuje perfektný spôsob, ako sa udržať v dobrej kondičke. Určite ho ocení aj vaše okolie. Psychologické výhody chôdze a behu v prírode potvrdzujú aj výskumy, ktoré naznačujú, že táto činnosť úspešne znižuje hladinu stresu a zvyšuje dobrú náladu, ktorá priamo úmerne rastie s vašou psychickou pohodou a schopnosťou sústrediť sa.

3

Bezpečnostné opatrenia:

Áno, aj chôdza a beh majú svoje opatrenia, ktoré by sme nemali brať na ľahkú váhu. Majte na pamäti, že existuje niekoľko typov terénov, preto stojí za zváženie navštíviť špecializovanú predajňu a nechať si poradiť, čo na nohy. Robíte to pre svoje zdravie. Odporúča sa investovať do kvalitných trekov, z ktorých nebudete vyberať kamienky a na bolesť z otlakov zabudnete.

3. Jazda na koni

Dokážete si predstaviť krajšie a vznešenejšie cvičenie ako jazdu na koni? Pravdepodobne nie, ale nenechajte sa zmiasť tým, ako „očarujúco“ tento šport pôsobí. Vyzerá to tak len zdanlivo, keďže jazda na koni sa nám spája s klasickými scénami z westernov… Je to skutočne vážny šport, ku ktorému patrí aj tréning a všetko ostatné. V skutočnosti ide o riadny „zaberák“, hlavne pre vaše nohy a chrbticu.

TIP: 10 krokov k pevnému a plochému brušku

Vaše nohy, trup a ramená sú neustále napäté, zatiaľ čo vy sa snažíte zostať vo vyrovnanej polohe, koordinovane a flexibilne. To nie je všetko, keďže ste dvaja. Musíte vedieť zvládnuť aj samotné zviera, ktoré je potrebné vedieť viesť. Nie je to žiadna maličkosť.

Kým my vidíme ladnosť a ľahkosť pohybu, ako to vedia herci na plátne zahrať, v reálnom živote jazda na koni môže byť rovnako ťažká a náročná ako intenzívny tréning s vaším osobným trénerom. Je to skvelý šport pre tých, ktorí to so svojou kondičkou myslia skutočne vážne.

Na začiatok by ste na to mali radšej ísť pomalšie. Je tu možnosť začať najprv so sprievodcom, ktorý vás bude schopný kontrolovať a sledovať, ako vám to ide. Táto cesta za koňmi môže byť aj skvelý rodinný výlet skôr pre deti, ale aj dospelí si určite prídu na svoje. Koniec koncov, prečo nezapojiť všetkých členov rodiny do vašej túžby zajazdiť si na koni?

4

Bezpečnostné opatrenia:

Tu platí len jediné. Zladenie. Sedíte na živom tvorovi, ktorý má tiež svoju hlavu, preto čím skôr sa zladíte, tým skôr si vychutnáte tento nádherný šport.

4. Bicyklovanie

Existujú stovky dôvodov, prečo by ste mali určite využiť bicykel na vidieku. Nezabudnite naň, keď si budete chcieť ísť zašportovať mimo mesta do prírody. Bicyklovanie popri inom športe je dobrá zmena. Napríklad rovnaké chodníčky, ktoré využívate na chôdzu či beh, môžete použiť aj na bicyklovanie. Často sú to tiež skvelé cyklotrasy. Takže jedna overená trasa môže pokryť všetky potreby pre vaše cvičenie v prírode. Buďte vynaliezaví.

TIP na recept: Pečený šalát s balkánskym syrom

Chvíle, keď ste na sedle bicykla, vám prinášajú ideálne posilňovanie, tvarovanie a spevnenie bránice, stehien, lýtok, a dokonca aj zadku, na ktorom sedíte. Jazda na bicykli vám tiež pomôže spať hlbšie, schudnúť a dokonca znížiť riziko vzniku srdcových chorôb o päťdesiat percent – pekný malý bonus!

2

Bezpečnostné opatrenia:

Samozrejme nezabudnite na prilbu. Užitočné je si pred cestou skontrolovať aj stav bicykla, aby vás neprekvapila neočakávaná okolnosť, ktorá vám znepríjemní vašu trasu. Vždy majte oči na ceste a pozitívne účinky z jazdy by sa mali dostaviť prirodzene.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.