- Reklama -

Výhodou cvičenia jogy a pilates je to, že nepotrebujete žiadne špeciálne zariadenie na cvičenie a môžeš ich cvičiť aj doma. Správne dýchanie a váha vlastného tela je to, čo k cvičeniu potrebuješ. Napriek tomu je v ponuke niekoľko pomôcok, ktoré pri ich cvičení môžeš použiť, aby sa ti cvičilo lepšie a cvičenie bolo efektívnejšie. Povieme si, ktorých 5 fitness pomôcok by nemalo v tvojej joga / pilates výbave chýbať a prečo.

Prečo cvičiť jogu alebo pilates

Joga a pilates patria medzi cvičenia, ktoré orgánové systémy ovplyvňujú hlbšie. Pri ich cvičení sa nemáš kam ponáhľať. Nepotrebuješ urobiť niekoľko sérií v určitom čase, aby sa dostavili výsledky. Práve naopak. Princípom týchto cvičení je kontrola dýchania a dôsledné vykonávanie cvikov a zameriavajú sa na rovnováhu, koordináciu a statiku. Obe cvičenia vychádzajú z pevného stredu tela. Od neho závisí správna technika a vykonávanie jednotlivých cvikov a celých zostáv.

Zostav si core trénig z cvikov jogy a pilates a zapoj svaly svojho tela, o ktorých si doteraz nevedel. Plnohodnotný tréning si môžeš dopriať aj doma.

Cvičenie a relaxácia v jednom

Pilates a joga ti pomôže spoznať vlastné telo a prekonávať jeho limity. Pohyby, ktoré tu vykonávaš sú pomalšie, pretože pri cvičení máš sledovať aj rýchlosť a pravidelnosť svojho dychu. Cvičenie je v tomto prípade relaxáciou, pri ktorej sa máš uvoľniť a nemyslieť na nič, len na cvik, ktorý práve vykonávaš. Cvičenie tu treba doslova prežiť. Necvič automaticky. Myšlienku venuj každému pohybu, ktorému sa venuješ.

V čom je rozdiel?

Joga stimuluje činnosť vnútorných orgánov a snaží sa prepojiť telo a ducha. Nie je to len cvičenie. Joga je životný štýl starý viac ako 5000 rokov a okrem jednotlivých asán si môžeš vybrať štýl jogy (aštanga joga, dance joga, hormonálna joga, integrálna joga, gravid joga, power joga…), ktorý ti bude vyhovovať najviac alebo ich môžeš striedať.

Pilates pozostáva zo série cvikov, (asi 500) ktoré cieli na chrbticu, tonizuje svaly a zabezpečuje ich pružnosť a spevňuje zadok a stehná. Udržať jednotlivé pozície bez sústredenia a rovnováhy sa ti ani pri pilatese podariť nemusí.

5 fitness pomôcok, s ktorými sa cvičí lepšie

Jogu a pilates môžeš cvičiť naozaj kdekoľvek. Neobmedzuje ťa ani priestor ani čas. Aj v prípade týchto cvičení existujú pomôcky, s ktorými sa do jednotlivých pozícií dostaneš lepšie a cvičenie nebude len príjemnejšie, ale aj efektívnejšie. Vybrali sme tie najpoužívanejšie. Nech sa páči!

Podložka na jogu

Podložka na jógu inSPORTline Spirit
Podložka na jógu inSPORTline Spirit

Karimatku odlož a vyber ju, až keď pôjdeš stanovať. Ležať dokážeš na všeličom, to je pravda, ale cvičiť sa ti na nej dobre nebude. Podložka (jogomatka – aj s týmto názvom sa môžeš stretnúť) uľaví tvojim kĺbom a pri vykonávaní jednotlivých cvikov ti pomôže udržať stabilitu a sústredenie na cvik, nie na to, že sa ti šmýka. Podložky na jogu sú materiálom prispôsobené tak, aby zvládali nápor, ktorý na ňu opakovanie pozícií kladú. Pri pomalých lekciách, ktoré sa odohrávajú väčšinou v ľahu na zemi je lepšia hrubšia podložka, ale pri dynamickom cvičení ti jej hrúbka môže prekážať. Na trhu ch nájdeš niekoľko. Nechaj si poradiť od odborníkov a prispôsob ju druhu jogy a pilates, ktorý cvičíš.

Čo sa motívu týka, vyber si ten, ktorý na teba zapôsobil najviac. Pri tomto druhu cvičení ide o celkovú atmosféru. Vytvor si prostredie, v ktorom sa cítiš príjemne a cvičenie ti bude robiť radosť. Ideálne bude, keď sa ti podarí vybrať podložku, ktorá nezaberie veľa miesta a stane sa aj tvojou spoločníčkou na cestách.

Joga / pilates lopta

Gymnastická lopta inSPORTline Top Ball 45 cm
Gymnastická lopta inSPORTline Top Ball 45 cm

Cvičenie s touto loptou pomáha budovať svalstvo, uvoľňuje ho a prispieva k hlbokej relaxácii. Pri posilňovaní svalov chrbtice a brušných svalov si s ňou prídeš na svoje. Potrebuješ zlepšiť koordináciu a rovnováhu? S touto loptičkou sa ti to určite podarí. Nafúknutím alebo vyfúknutim vzduchu reguluješ tlak vzduchu a tak ju prispôsobíš začiatočníkom alebo pokročilým.

Joga pás

Jóga pás inSPORTline Bokle
Jóga pás inSPORTline Bokle

S jogou alebo pilates ešte len začínaš? Joga pás ti s cvičením pomôže. Na dosiahnutie obtiažnejších pozícií potrebuješ cvik a hlavne čas. Ale ten si na zvyš nikdy nemal. Pás ti pomôže zlepšiť flexibilitu nôh, rúk a celého tela. S pásom dostaneš končeky prstov k špičkám, ale aj spojíš ruky za chrbtom. Je to jednoduché. Pomaly sa priťahuješ, kým sa nedostaneš do pozície, ktorú potrebuješ. Prekonávaš limity a na zefektívnenie cvičenia nečakáš celú večnosť.

Pás je príjemný na dotyk a jeho dĺžku si nastavíš tak, ako potrebuješ. Aj farbu si môžeš vybrať. Cvičiť už musí každý sám. Väčší rozsah jogových pozícií s týmto pásom zvládne bezpečne zacvičiť každý.

Joga blok (tehlička)

Jóga blok inSPORTline Molty
Jóga blok inSPORTline Molty

Ľahká a skladná pomôcka ti uľahčí množstvo cvikov. Najčastejšie sa používa pri preťahovaní rúk, nôh a chrbta. V prípade pozícií, ktoré nie sú tvojou šálkou kávy ťa podrží. Sú cviky, ktoré vďaka nemu ľahko obmeníš alebo sťažíš. Tehlička je ľahká, ale pevná a tvrdá, o svoju bezpečnosť sa pri cvičení s ňou nemusíš báť.

Sadni si na tehličku a skús udržať ásany v sede správne. Cítiš rozdiel? Pri gravidjoge je veľmi obľúbenou pomocníčkou, na ktorú sa budúca mamička môže spoľahnúť.

Joga valec

Jóga valec inSPORTline Evar
Jóga valec inSPORTline Evar

Pri cvičení s valcomuvoľníš svalové napätie, podporííš krvný obeh a posilníš svaly po zranení. Zlepšíš koordináciu pohybov a stabilitu. Áno, to všetko vďaka jednému valcu. Trápia ťa bolesti chrbta? Cvičenie s valcom ich minimalizuje a pomôže stabilizovať chrbticu a správne držanie tela. Svalové napätie sa zníži a bolesť postupne ustúpi. Cvičenie s valcom urýchľuje rehabilitácii po úrazoch a zraneniach, často sa s ním stretneš aj v rehabilitačných zariadeniach. Táto jednoduchá pomôcka na cvičenie je medzi športovcami veľmi obľúbená.

Zdroj: youtube.com/Gemini Centrum

Joga / pilates set

Jóga set inSPORTline Power
Jóga set inSPORTline Power

Nemusíš kupovať každú pomôcku zvlášť. Výrobcovia prichádzajú s celou sadou. Vyber si takú, ktorá bude tvojim potrebám vyhovovať najviac. Najčastejšie sa v sade nachádza kombinácia:

  • podložka na cvičenie, posilňovacia lopta a expander
  • gymnastická lopta, medicinbal, pilates kruh, gymnastická stuha
  • podložka, penový valec, joga tehlička, expander, joga lopta

Ktorá kombinácia sa ti páči najviac?

Extra tip na záver

Práve si sa zoznámil s pomôckami na cvičenie jogy a pilates, ktoré sú cenovo dostupné a doma ti nezaberú veľa miesta. Nakoniec ti predstavíme pomôcku, ktorá je finančne náročnejšia, ale na koordinačných schopnostiach a fyzickej kondícii vďaka nej zapracuješ najrýchlejšie. Zoznám sa s bosu.

Balančná podložka inSPORTline Dome Big
Balančná podložka inSPORTline Dome Big

Balans, balans a zase balans

Základom je udržať balans. Keď si na bosu zvykneš, posilníš nielen brušné a chrbtové povrchové svalstvo. Prídeš na to, že hlboký stabilizačný systém si doteraz do cvičenia veľmi nezapájal. Bosu ich nenechá na pokoji a svalovica na seba nenechá dlho čakať. Viac ti o bosu neprezradíme. Všetko, čo o ňom potrebuješ vedieť sa dozvieš z článku, ktorý pripravujeme.

Navštív náš nový športový katalóg a vyber si pomôcky na jogu a pilates, ktoré sa ti po prečítaní článku páčia najviac.

- Reklama -