Rád cvičíš, ale v posilňovni to nie je ono? Zacvič si doma. Fitness pomôcky, o ktorých si v článku povieme, tvoj domáci tréning príjemne spestria a efekt z cvičenia bude lepší. Expander, fitlopta, či (ne)obyčajné švihadlo. V článku ich je uvedených oveľa viac.

zdroj: pixabay

Fitness pomôcky, s ktorými môžeš cvičiť aj doma

Nestíham. Stavím sa, že to je najčastejšia výhovorka, ktorá ničí všetky predsavzatia venované pravidelnému cvičeniu. Vďaka fitness pomôckam si doma zacvičíš vtedy, keď budeš mať čas, nezaberú ti veľa miesta a nezruinujú tvoju peňaženku. Nestíham vymeň za dobre si zacvičím aj doma.

Bosu

Pri cvičení na bosu zapojíš vnútorné svalstvo a posilníš hlboký stabilizačný systém. Je to v podstate polovičná fitlopta s pevným podstavcom, vďaka ktorej precvičíš aj ten najmenší sval v okolí chrbtice. Potrebuješ udržať balans a to nie je také jednoduché. Cvičenie s bosu dá zabrať celému organizmu a je variabilné. Vyskúšaj plank, horolezca, drepy a vlastne všetky cviky, ktoré cvičíš bežne. S bosu dostanú iný rozmer. Táto fitness pomôcka je finančne náročnejšia, ale výsledok, ku ktorému sa vďaka nej dopracuješ stojí za to!

Činky

Ak to s posilňovaním myslíš naozaj vážne, patria medzi fitness pomôcky, ktoré doma jednoducho mať musíš. Ich výhodou nie je len dostupná cena, ale najmä variabilita, s ktorou môžeš pracovať. Pomôžu ti posilniť rôzne svaly a keď ťa jeden cvik začne nudiť, pusti sa do ďalšieho. Jednoduché cviky ti pomôžu rýchlo nabrať svalovú hmotu. Musíš si len správne vybrať. Jednoručky, obojručné činky a rôzne varianty kotúčov a závažia. Cvičenie s činkami má pestré využitie a vynahradí ti nejeden posilňovací stroj. Spoj cvičenie s činkami a fitloptu. Zdanlivo jednoduchý cvik bude na fitlopte oveľa náročnejší a k vypracovaným svalom sa dostaneš rýchlejšie.

Eliptický trenažér

Zapoj do pohybu celé telo. S eliptickým trenažérom to dokážeš. Zlepšíš nie len svoju fyzickú kondíciu, ale posilníš aj srdce a koordináciu. Prepojť nohy a ruky je niekedy dosť náročné. Eliptický trenažér sa nezameriava len na určitú svalovú partiu. Dobre posilní nohy, ruky, zadok, ale aj chrbát a ramená. Všetko len vďaka jedinému stroju spáliš tuky, vytvaruješ svaly a aktivuješ metabolizmus. Ani sa nenazdáš a budeš o pár kilogramov ľahší.

Expander

Fitness pomôcka, s ktorou posilníš ramená, ruky, hrudník a chrbát. Je vhodný na silové tipy tréningov. Čím je expander hrubší, tým väčší má odpor. Na ich rýchlejšiu identifikáciu sa používa aj farebné označenie, ktoré stupňuje maximálny odpor. Prispôsob ho svojej kondícii a odpor postupne zvyšuj. Expander ti poskytne rozmanitý a funkčný tréning, na ktorom precvičíš rôzne svalové skupiny svojho tela. Je skvelou pomôckou aj pri rehabilitácii, pretože pomáha kontrolovať pohyb, ktorého rozsah a odpor zvyšuje postupne.

Gymnastická lopta (fitlopta)

Ne lopte nemáš len sedieť, aby si spevnil chrbát a zlepšilo držanie tela. Využi ju aj dynamickejšie a zapoj ju do svojich kardio a fitness cvičení. Jej využitie je naozaj pestré. Vyber si tú správnu veľkosť (priemer 55 až 85 cm) a vyskúšaj kľuky, sklápačky, mostík, drepy, či zdvihy nôh. Cviky, ktoré dobre poznáš, budú vďaka fitlopte ešte účinnejšie. Často je súčasťou cvikov piltes a jogy. Uhádneš, prečo? Pri cvičení ťa núti zapojiť aj tie svaly, ktoré si doteraz nepoužil a pomáha spevňovať stred tela, lebo robíš všetko preto, aby si sa na lopte udržal. Správne!

zdroj: youtube/softimex

Hrazda

Potrebuješ posilniť ramená a chrbtové svaly? Hrazda ti s tým pomôže. Hrazda na dvere alebo nástenná hrazda. Pomocou zhybov trénuješ vďaka váhe svojho tela, preto sa svaly rúk, hrude a chrbta začnú rýchlo rysovať. Ruky musíš mať silné. Bez toho sa nevytiahneš. Chce to len pravidelný tréning a správnu techniku. Všetko sa dá, keď sa chce.

Kettlebell

Vďaka tomuto jednoduchému „zvonu“ efektívne precvičíš hornú časť tela, chrbtové svaly a svaly rúk. Môžeš nimi cvičiť samostatne alebo v páre. Kvalitné posilňovanie ti zabezpečia ich rôzne hmotnosti. Dynamické pohyby, ktoré si kettlebellom môžete dovoliť, vám iné fitness pomôcky neumožnia. Zvoľte energeticky náročnejšie cviky, rozbehnite svoj metabolizmus a kilá pôjdu dole rýchlejšie. Obtáčanie kettlebellu okolo tela, obojručný bicepsový zdvih, švih, príťahy, drepy a mnoho ďalších cvikov ti zaručí náročný domáci tréning.

zdroj: youtube/Michal Pataky

Odporová guma

Zoznámte sa s gumovým pásom, ktorý ti pomôže spevniť svaly celého tela, ale najviac dá zabrať sedacím, chrbtovým a brušným svalom. Každá farba predstavuje inú pevnosť. Nevyberaj podľa toho, ktorá sa ti najviac páči. Vyber si taký, ktorý dá svalom dostatočne zabrať. Keď prestaneš cítiť odpor, siahni po pevnejšom a cvič jednoducho, ale efektívne. Odporová gume je vhodná pre začiatočníkov aj profesionálov a patrí medzi finančne najprístupnejšie fitness pomôcky. Využiješ ich pri aerobicu, fitness, joge a pilates. Treba len začať.

Posilňovacie koliesko

Keď v Mezopotámii vzniklo koleso, nikto by nepredpokladal, že sa stane súčasťou jedného z najobľúbenejšej fitness pomôcky, ktorá posilňuje najmä brušné a prsné svalstvo, ale aj ruky, ramená a chrbát. Bezpečný pohyb po podlahe počas cvičenia zabezpečuje protišmyková údržba. Posilňovanie vlastnou váhou je vďaka posilňovaciemu koliesku ešte efektívnejšie. Aj cenovo dostupné fitness pomôcky ťa dokážu priviesť k vypracovanému telu. Daj im šancu.

Rebriny

Z telocvične ich určite poznáš. Pre nenáročnú údržbu, vysokú kvalitu a nízku cenu sú čoraz obľúbenejšou fitness pomôckou našich domácností. Nedovoľ, aby sa z nich stal nemý sluha, ktorý unesie všetko, čo naň za týždeň naložíš. Precvičíš na nich celú hornú polovicu svojho tela a najviac dáš zabrať brušným svalom, trupu a rukám, na ktoré sa pri cvičení doma často zabúda. Skracovačky a prednoženie ti na rebrinách pôjde ako po masle.

Švihadlo

Si prekvapený? Keby si švihadlo nezavesil na klinec hneď po základnej škole, vedel by si, že skákanie cez švihadlo je skvelým kondičným cvičením. Okrem toho, že spevníš svaly na nohách, posilníš aj činnosť vnútorných orgánov. Pravidelný rytmus ťa naučí správne dýchať a kĺbom sa po pravidelnom cvičení bude hýbať tiež lepšie. Vyskúšaj tento jednoduchý a efektívny cvik. Investícia do švihadla nie je vysoká a cvičenie s ním je jednoduché a efektívne. Vyber si ergonomicky tvarované, so záťažovými guľôčkami, počítadlom, či starú dobrú klasiku a prekonávaj svoje limity a vyskúšaj všetky techniky a štýly skákania, ktoré švihadlo ponúka. Každý deň minimálne o jeden preskok naviac prinesie výsledky. Len do toho!

TRX

Tento jednoduchý posilňovací systém ti pomôže precvičiť svaly celého tela a postačí ti na to len tvoja hmotnosť. Minimálne nákladu ti prinesú maximálne výsledky. Ideálna fitness pomôcka , čo povieš? S trojrozmernými pohybmi, ktoré ti TRX umožní vybuduješ silné a stabilné jadro, ktoré je základom správneho držania a pohybov celého tela. Ide o závesný systém, s ktorým core tréning zvládneš naozaj všade. Doma, ale aj na cestách. Veľa miesta ti nezaberie a niečo, na čo ho môžeš zavesiť určite všade nájdeš.

Predstavili sme ti finančne prístupné fitness pomôcky, s ktorými sa pri pravidelnom cvičení a správnej strave k postave svojich snov určite dostaneš, ale bez pevnej vôle a správnej motivácie to nepôjde. Urči si cieľ, vytvor si tréningový plán a cvič pravidelne. Cvičiť môžeš aj doma!

zdroj: youtube/Jan Dragomir

Fitness pomôcky nájdeš aj v našom novom katalógu športových potrieb.