- Reklama -

Tehuľka v posilke? Prečo nie?! Tehotenstvo je pre ženu krásnym, no pre niektoré aj náročným životným obdobím. Sú isté veci, ktorým sa treba vyhýbať. Pokiaľ však žena nie je v rizikovom stave, treba si uvedomiť, že tehotenstvo nie je choroba, a preto nie je dôvod, aby sa vyhýbala aktivitám, ktoré pred otehotnením robila.

V tehotenstve sa nemusíte vyhýbať ani športu. Naopak dostatok pohybu je v tomto stave pre telo prospešné. Stačí, ak svoje telo dobre počúvate a samo vám povie, čo môžete a čo nie. Ak ste pre otehotnením chodili do posilňovne, druhý stav nie je dôvod na to, aby ste s tým prestali. Kondičná trénerka Alexandra Hillová, ktorá nedávno porodila chlapčeka, vám prezradí, na čo si dávať pozor, prečo je cvičenie pre telo prospešné a ako správne cvičiť.

Prečítajte si Ladislav Jankovič hovorí o doplnkoch víživy

Je cvičenie v tehotenstve bezpečné a zdravé? Ak áno, v ktorých mesiacoch áno a v ktorých by sme si mali dávať pozor a radšej sa posilňovni vyhýbať?

Pokiaľ je žena zdravá, nemá rizikové tehotenstvo, všetko je dobré robiť ako bola zvyknutá, ale s mierou a počúvať vlastné telo. Ja osobne som dala tréning aj v deň, keď som mala mať termín, ale malý išiel až o týždeň neskôr. Cvičila som počas celého tehotenstva. Ide len o to prispôsobiť tréning tak aby vám vyhovoval a cítili ste sa pri ňom dobre.

Je bezpečné cvičiť aj na strojoch? Alebo by sme si mali dopriať len kondičné trénigy?

Pokojne aj na strojoch, ale aspoň o 50% menšie váhy ako ste boli zvyknuté, radšej ubrať viac ako menej. 🙂

Tehuľka v posilke? Prečo nie?!

Ktorým cvikom a posilňovaniu svalov by sme sa mali úplne vyhnúť?

Ja som úplne vylúčila cvičenie brušných svalov. Nerobilo mi to dobre. Taktiež sa vyhnúť ťažkým silovým tréningom a cvikom ako sú drepy a mŕtve ťahy s ťažkými váhami. Radšej dať prednosť cvikom s vlastnou váhou – drepy, výpady, cviky na TRX, s ľahkými kettlebellmi, gumami atď.

Určite je to individuálne, ale akú maximálnu hmotnosť môžeme dvíhať, napríklad pri cvičení s činkami?

Je to veľmi individuálne. Naozaj treba počúvať vlastné telo a ubrať ako som už písala na 50% pôvodných váh v tréningu a najlepšie cvičenie s vlastnou váhou.

A čo silový tréning? Je bezpečný?

Ja som ho pre istotu vylúčila. Vytvára sa počas neho v tele veľké pnutie, tak to netreba riskovať. Skúsení atléti sú ale výnimka.

Dá sa pomocou kondičného tréningu pripraviť na pôrod?

Áno, dovolím si povedať, že mňa pripravil tak, že som sa vyhla cisárskemu rezu. Tlačila som jak o život, ale dala som to a určite vďaka tréningom pred a počas tehotenstva.

Tip na skvelý recept: Tvarohová torta bez cukru a múky

Môže tehuľka cvičiť aj sama alebo je lepšie, ak jej tréner zostaví tréningový plán, aby si náhodou neuškodila?

Najlepšie je cvičiť pod dohľadom skúseného trénera počas celej doby tehotenstva.

Je vhodné, ak žena doteraz necvičila, aby s tým začínala v tehotenstve?

Určite nie sama, ale pod dohľadom skúseného trénera a to veľmi pomaly a jednoduché nenáročné zostavy cvikov.

Niektoré ženy sa v tehotenstve boja ísť čo i len na prechádzku. Ak sú zdravé a nie sú v rizikovom tehotenstve, nie je to azda potrebné, nemyslíš?

Určite sa netreba báť pohybu. Časté prechádzky sú viac ako vítané, prekrví sa tak pohybová sústava, žena má zo seba dobrý pocit. Lepšie ako sedieť doma a vyčítať si, že iba sedíte, jete a nič nerobíte.

Čomu si sa musela vyhýbať počas tehotenstva a na čo si dávať počas cvičenia pozor?

Cvičenie v strednej intenzite, veľa piť počas tréningu, robiť kontrolované pohyby. Pozor! Žiadne prudké skákanie vytáčanie, šprinty. Nič také. Beh do 140HR tepovej frekvencie, viac radšej nie, pokiaľ žena nie je vrcholová bežkyňa. Keď bude niečo tehuľke nepríjemné počas cvičenia, treba to hneď vynechať a skúsiť iný cvik na danú partiu.

Určite si sa nevyhla divným pohľadom v posilňovni, keď si cvičila s bruškom. Ako si reagovala?

Áno. 🙂 Netreba si to všímať. Ľudia sú predpojatí, veria iba tomu, čo počuli v TV, v rádiu alebo im to povedal známy. Takže idete si svoje a vždy keď sa niekto opýtal povedala som, že nerobím nič, pri čom by som sa cítila zle a prospieva mi to, viem čo robím. A aj som tým motivovala.

A čo tvoj lekár? Konzultovala si tréningy aj s ním?

Áno, zakázal mi prudké silové tréningy, čo som aj sama vedela, že nie je vhodné. Inak pohyb v rámci dobrého pocitu mi odporúčal, ale vedel, že som tréner tak možno preto.

Vedeli ste ktorých  8 vitamínov potrebuje naše telo pri tréningoch

Čo by si odkázala mamičkám, ktoré by si do posilňovne aj zašli, len sa boja, že niečo podcenia?

Nech sa neboja a určite cvičia. Ak majú obavy, nech oslovia skúseného profesionálneho trénera, čo má skúsenosti s tréningami pre tehuľky. Takže ak nemá žena žiadne zdravotné problémy, nech sa určite hýbe. 🙂 Je to super, dobre sa  budete cítiť a ešte lepšie vyzerať. p.s.: Ešte jedna dôležitá vec je strava. Jedzte pestro zdravo (ovocie, zelenina, všetky druhy mäsa, ryby, vajíčka, orechy, strukoviny) a pite veľa vody, povolené bylinné čaje a citronádu. Aj kávička je v pohode.

Medailónik
Som Alexandra Hillová, kondičná trénerka. Venujem sa tejto profesii už sedem rokov, žijem športom, rada pomáham ľuďom dosiahnuť svoje ciele, cítiť sa lepšie, vyzerať lepšie, jednoducho urobiť pre seba niečo prospešné. Robím aj poradenstvo ohľadom stravy, čo ide ruka v ruke s tréningami. Teším sa zo svojich spokojných klientov, som rada, že ich môžem motivovať k ešte lepším výsledkom. Mám rada svoju prácu.
- Reklama -